حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
مادر شهیدان موسوی در گفتگو با مرآت:

مادران شهدا صبر زینب‌گونه دارند

مادران شهدا صبر زینب‌گونه دارند

مادر شهیدان سید محمود و سید مرتضی موسوی گفت: مادران شهدا با تأسی از صبر حضرت زینب (س) در برابر تمام مصائب صبر و بردباری کردند.

شهربانو احمدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه صبر و استقامت مادر شهیدان برگرفته از مکتب حضرت زینب کبری (س) است، گفت: مکتب حضرت زینب (س) سرشار از مجاهدت، شکیبایی و صلابت بوده و سعادت قرار گرفتن در این مکتب نشان افتخاری بر سینه تمام مادران شهدا است.

مادر شهیدان سید محمود و سید مرتضی موسوی در ادامه افزود: نقش مادران شهدا در تحقق انقلاب اسلامی و پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا مادران شهدا با هدف حفظ و تداوم ارزش‌های نظام اسلامی فرزندان خود را هدیه دادند.

احمدیان در ادامه افزود: مجاهدت‌های زینبی مادران شهدا موجب مباهات بوده و برای همیشه ماندگار و الهام‌بخش همه مادران این سرزمین خواهد بود و تمام زنان در هر جایگاه باید با بهره‌گیری از مکتب حضرت زینب (س) همواره آماده باشند عزیزان خود را در جهت اهداف والا تقدیم کنند.

وی عنوان کرد: با درس گرفتن از نهضت کربلا و حضرت زینب (س) می‌آموزیم که هر موقع دین خدا به جان‌فشانی نیاز داشته باشد باید در خط مقدم قرار گرفته و درخت اسلام را با خون خود و عزیزانمان آبیاری کنیم.

احمدیان تأکید کرد: باید در راه خدا از کودک ۶ماهه تا پیرمرد ۸۰ساله را قربانی کنیم؛ زیرا این راه همان نهضت کربلا بود و همان کاری است که حضرت زینب (س) انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه هنگام از دست دادن فرزندانم در راه اسلام حضرت زینب (س) را الگو قرار داده‌ام، گفت: از دست دادن فرزند بسیار سخت و دشوار است؛ اما باید مانند حضرت زینب (س) باشیم چرا که ایشان بعد از واقعه عاشورا مصائب کربلا را چنین توصیف کردند که «من جز زیبایی چیزی ندیدم».

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از