حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
با وجود پیگیری‌های مکرر مسئولان استان سمنان؛

پرداخت خسارت سیل سال گذشته انجام نشد

پرداخت خسارت سیل سال گذشته انجام نشد

با توجه‌ به موافقت وزیر کشور جهت تأمین بودجه اعتباراتی از طرف سازمان برنامه‌ و بودجه کشور تاکنون هیچ اعتباری پرداخت نشده است.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص عدم پرداخت خسارت سیل سال گذشته از طرف سازمان برنامه‌ و بودجه کشور به استان سمنان  گفت: طی سال گذشته چند مرحله حوادث طبیعی در استان سمنان رخ داد که موجب ایجاد خسارت به تعدادی از واحدهای مسکونی شهروندان در سطح استان شد و در جمع‌بندی خسارات در چند مرحله با فاصله زمانی کوتاهی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در ادامه تصریح کرد: پس از ارزیابی و کارشناسی‌های لازم جمع‌بندی میزان خسارت به مدیریت بحران کشور اعلام و وزیر کشور جهت تأمین هزینه موافقت کرده و موضوع طی نامه‌ای کتبی از طرف وزیر کشور به مسئولین ذی‌ربط و سازمان و برنامه‌وبودجه کشور اعلام شد تا به تأیید مصوبه هیئت وزیران برسد.

این مقام مسئول افزود: با توجه‌ به پیگیری‌های مکرر استاندار، مدیریت بحران استان سمنان و موافقت مسئولین کشوری مبنی بر پرداخت اعتبارات متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم هزینه‌ای جهت جبران خسارت سیل سال گذشته دریافت کنیم و استان سمنان از حمایت‌های سازمان برنامه‌ و بودجه کشور محروم مانده است.

طاهریان اظهار کرد: لازم به ذکر است اعتبار بسیار مختصری از طرف وزارت کشور جهت استفاده در حوزه مدیریت راهبردی بحران، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی برای تهیه بذر به استان اختصاص‌داده‌شده بود؛ اما متأسفانه با توجه‌ به موافقت وزیر کشور جهت تأمین بودجه اعتباراتی از طرف سازمان برنامه‌ و بودجه کشور پرداخت نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در خصوص آخرین اقدامات صورت‌ گرفته، تصریح کرد: آخرین پیگیری‌ها در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال ۱۴۰۲ از طرف مدیریت بحران استانداری سمنان انجام شده است که مسئولان مربوطه در جواب پیگیری‌ها پاسخ دادند برآورد بودجه دست بررسی است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه‌ به میزان خسارت در سیل آبان‌ماه سال گذشته و تکرار مجدد خسارت سیلاب در سال جاری با برآورد خسارت بالای ۲۲۸ میلیارد تومان از مسئولان کشوری درخواست می‌شود جهت حمایت استان سمنان توجه ویژه‌ای داشته باشند تا بتوانند بخشی از خسارت حوزه‌های زیرساختی، منازل مسکونی و کشاورزی را جبران کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از