حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مدیرکل انتقال خون استان سمنان خبر داد:

مشارکت گسترده سمنانی‌ها در «پویش نذر خون»

مشارکت گسترده سمنانی‌ها در «پویش نذر خون»

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: از زمان آغاز این پویش تاکنون پنج هزار و ۳۷۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد چهارهزار و ۵۳۵ نفر موفق به اهدای خون شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ محسن طاهریان روز دوشنبه دررابطه‌با طرح ملی «نذر خون» گفت: این پویش هم‌زمان با ماه محرم در این استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و سمنانی‌ها می‌توانند با اهدای خون خود در این روزها که با مناسبت‌های مذهبی همراه است، یاریگر همنوعان خود باشند.

 

وی یادآور شد: مراکز اهدای خون استان سمنان در طول سال میزبان شهروندان برای اهدای خون است، اما ماه‌های محرم و صفر باتوجه‌به فضای خاص و معنوی، فرصت مغتنمی برای مشارکت در این امر خداپسندانه محسوب می‌شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون به‌عنوان یک ارزش و هنجار اجتماعی، افزود: ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها برای تبیین و ترویج کارهای فرهنگی در جامعه است و اهدای خون به‌عنوان یک کار نجات‌بخش می‌تواند در این ایام موردتوجه بیشتر جامعه قرار گیرد.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان درخواست کرد همه صاحبان فکر، وعاظ، مداحان، نخبگان فرهنگی و رسانه‌ها در حمایت از پویش نذر خون به کمک بیایند و فرهنگ اهدای خون را به‌عنوان یک ارزش منطبق بر ارزش‌های دینی همچون ایثار و فداکاری، در جامعه تبیین و ترویج کنند.

 

افزایش سه‌درصدی مشارکت سمنانی‌ها در پویش نذر خون امسال

طاهریان اظهار کرد: طبق گزارش‌ها از زمان آغاز پویش نذر خون از روز نخست محرم تا کنون پنج هزار و ۳۷۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد چهارهزار و ۵۳۵ نفر موفق به اهدا شدند.

 

وی تصریح کرد: شرکت در پویش نذر خون در ماه‌های محرم و صفر امسال در استان سمنان در مقایسه با سال گذشته افزایش بین دو تا سه‌درصدی داشت.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان خاطرنشان کرد: داوطلبان اهدای خون با حداقل ۱۸ و حداکثر ۶۰ سال سن و حداقل ۵۰ کیلوگرم وزن می‌توانند به پایگاه‌های انتقال خون استان برای اهدای خون خود مراجعه کنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از