حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود:

معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد

معابر قلعه بالای بیارجمند مرمت شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود از مرمت معابر روستای هدف گردشگری قلعه بالا در بیارجمند خبر داد و گفت: پیگیر ثبت جهانی این روستا در سال جاری هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، مرتضی نظری با بیان اینکه در راستای مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی روستای قلعه بالا اخطار و تذکرات لازم به برخی از مالکان داده شده است، گفت: در اولین فرصت ایرادات رفع می‌شود تا بتوانیم بافت روستا را یکسان نگه داشته و در راستای ثبت جهانی بکوشیم.

وی با بیان اینکه اتمام سنگ‌فرش قسمتی از معابر روستای هدف گردشگری قلعه بالا از جمله اقداماتی است که در این منطقه صورت‌گرفته است، افزود: روستای هدف گردشگری قلعه بالا پتانسیل ثبت جهانی‌شدن را دارد و این امر مستلزم همکاری و همراهی کلیه دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود بیان کرد: در سال جاری نیز اعتبارات مناسبی برای این روستا در نظر گرفته شده است.

نظری ادامه داد: در راستای رفع موانع ثبت جهانی روستای هدف گردشگری قلعه بالا و باتوجه‌به مصوبات کمیته توسعه گردشگری و رفع موانع ثبت جهانی قلعه بالا سقف حمام قلعه بالا مرمت و سبک‌سازی شد.

وی از آماده‌سازی اقامتگاه بوم‌گردی دهیاری قلعه بالا نیز خبر داد و گفت: این اقامتگاه سال‌ها بلااستفاده بوده است که با پیگیری‌های انجام‌شده و اقدامات دهیاری قلعه بالا آماده‌سازی شده و آماده استفاده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از