حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
همه تلاشمان بر حل مشکلات است
رئیس دستگاه قضا:

همه تلاشمان بر حل مشکلات است

رئیس قوه قضائیه گفت: تلاشمان بر این است که با همکاری قوه مجریه و استاندار، مشکلات موجود را حل و فصل کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در جریان سفر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای به استان سمنان، فرزند شهید مدافع حرم، محمدحسین حمزه، به نمایندگی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، به گرمی از این مقام عالی‌رتبه و هیأت همراه استقبال کرد.

رئیس قوه قضائیه در بدو ورود به فرودگاه سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت این سفر گفت: خدای متعال را سپاسگزارم که توفیق حضور در خدمت مردم فهیم و زحمت‌کش این استان را پیدا کرده‌ایم.

وی همچنین بر اهمیت بررسی مسائل و موضوعات قضائی استان تأکید کرد و افزود: تلاشمان بر این است که با همکاری قوه مجریه و استاندار، مشکلات موجود را حل و فصل کنیم و اقدامات مطلوبی در جهت رفع معضلات صورت بگیرد.

در این سفر، برنامه‌های متعددی برای بررسی و رفع مشکلات حقوقی و قضائی مردم استان سمنان ترتیب داده شده و دیدار با اقشار مختلف مردم و نخبگان علمی و فرهنگی استان از جمله این برنامه‌ها است.

باتوجه به ایام دفاع مقدس رئیس قوه قضائیه به دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان خواهد رفت تا دِین خود را به این عزیزان ادا کند.

از دیگر برنامه‌های مهم این سفر، افتتاح دادگاه صلح در سمنان است و این دادگاه به‌عنوان دومین مرکز استان در کشور، به‌منظور رسیدگی به دعاوی کم‌اهمیت‌تر و کاهش تشریفات اداری راه‌اندازی می‌شود و هدف از این اقدام تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها است.

معاونان و هیأت همراه رئیس قوه قضائیه نیز به شهرستان‌های مختلف استان سمنان سفر خواهند کرد تا به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

معاون اول قوه قضائیه به‌ویژه بر رفع تنش‌های آبی در مناطق گرمسار و آرادان تأکید دارد و در تلاش است تا مشکلات این مناطق را با همکاری استان‌های هم‌جوار حل کند.

شهروندان سمنانی می‌توانند از ساعت هفت صبح با مراجعه به دادگستری شهرستان سمنان واقع در میدان عدالت، مشکلات خود را مطرح کنند و این اقدام نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضا برای نزدیک‌تر شدن به مردم و پاسخگویی به نیازهای آن‌ها است.

سفر رئیس قوه قضائیه به استان سمنان نه‌تنها فرصتی برای بررسی مسائل قضایی این استان است، بلکه نشان‌دهنده توجه ویژه دستگاه قضا به نیازهای مردم و تلاش برای ارتقاء سطح خدمات حقوقی و قضائی در کشور است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از