حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
استاد اقتصاد دانشگاه سمنان:

وزیر اقتصاد با کابینه چهاردهم هماهنگ است

وزیر اقتصاد با کابینه چهاردهم هماهنگ است

استاد اقتصاد دانشگاه سمنان گفت: اگرچه همتی در دولت روحانی عملکرد مناسبی از خود نشان نداد، اما با کابینه چهاردهم هماهنگ است.

رحمان سعادت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به تشکیل کابینه وفاق ملی از سوی پزشکیان گفت: کابینه دولت چهاردهم ترکیبی از گروه‌ها و جناح‌های مختلف است و تیم اقتصادی خوشبختانه با سایر اعضای کابینه هماهنگ و همراه است و این مسئله با توجه‌ به دغدغه معیشتی مردم موضوع مهمی تلقی می‌شود.

استاد اقتصاد دانشگاه سمنان در ادامه افزود: هدف‌گذاری رئیس‌جمهور در مسائل اقتصادی ابتدا به‌ ساکن حل مباحث ضروری اقتصادی مانند پرداخت مطالبات گندم‌کاران و تأمین معیشت گروه‌های حساس مانند پرستاران و بازنشستگان و سپس پرداختن به برنامه هفتم توسعه است. 

بنا به گفته سعادت، ریل‌گذاری بر اساس برنامه هفتم توسعه سبب می‌شود کشور در مسیر اقتصادی رشد چشمگیری داشته و شاهد پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی در مورد انتخاب همتی به‌عنوان وزیر اقتصاد با توجه ‌به عملکرد گذشته وی نیز توضیح داد: همتی به جزئیات مسائل مالی و پولی حوزه اقتصاد مسلط است و تجربه مناسبی در این حوزه دارد و با سایر اعضای کابینه دولت چهاردهم نیز هماهنگ است و با توجه به  شرایط موجود گزینه مناسبی برای تصدی پست وزارت است.

این استاد دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: متأسفانه دولت دوم روحانی عملکرد مناسبی نداشت و بیش‌تر درگیر حواشی و مسائل جانبی بود و همتی نتوانست با سایر اعضای کابینه روحانی هماهنگ شود و به همین خاطر عملکرد مناسبی از خود نشان نداد، اما قطعاً در این دوره شاهد عملکرد متفاوتی از وی خواهیم بود.

سعادت در نهایت ابراز کرد: رفع ناترازی بنزین مسئله‌ای است که باید حل شود؛ اما بنا به سخنان اخیر رئیس‌جمهور در مشهد مقدس باید قبل از پرداختن به این موضوع  یک آرامشی در مسائل اقتصادی کشور ایجاد شود و سپس با رضایت خاطر مردم در این حوزه وارد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از