حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/03/27 شمسی | 2024/06/16 میلادی
امام جمعه سرخه:

ولایت‌مداری از صفات بارز شهید رئیسی بود

ولایت‌مداری از صفات بارز شهید رئیسی بود

امام‌ جمعه سرخه با بیان اینکه شهید رئیسی، صفات بارز بسیاری داشت که سرآمد آن­ها ولایت‌مداری بود، گفت: همچون حاج‌قاسم با تمام وجود به ولایت‌فقیه و التزام به آن باور داشت که این یک ادعای سیاسی نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی اشرف در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت رئیس‌جمهور مردمی، گفت: شهادت می­‌دهیم که آیت‌الله رئیسی و شهدای راه خدمت به معنای واقعیِ کلمه اهل ایمان، جهاد، امید، تلاش و اخلاص، اهل نیکوکاری بودند.

 امام‌جمعه شهرستان سرخه با اشاره به اینکه این حادثه نیز همچون تمامی حوادث در تقدیر الهی بود؛ افزود: خداوند فرموده است: «و ما تسقُط من ورقة الا یعلمها و لا رطب و لا یابس الا کتاب مبین»، در نگاه انسان موحّد هیچ فعل و تقدیر الهی به شرّ و بدی تعلق نمی­‌گیرد. سختی، بلا و امتحان، داغ و مصیبت دارد، اما در نهایت خیر و مصلحت برای بندگان به ارمغان می­‌آورد «و عنده مفاتح الغیب لایعلم‌ها الا هو».

 وی تصریح کرد: هر یک از این شهدا سرمایه گران­‌بهایی برای ملّت ایران بودند که فقدان آنها خسارت عظیمی به اسلام وارد کرد. 

اشرف با اشاره به پیام تسلیت رهبری به مناسبت شهادت شهدای اخیر، اظهار کرد: اگر پیام تسلیت مقام معظم رهبری را مشاهده کنید، بیشتر به زیارت­نامه شبیه است؛ نایب امام‌زمان (عج) یک مجاهد خستگی­‌ناپذیر و امید دل تمام مردم بودند.

امام‌جمعه شهرستان سرخه با بیان اینکه شهید رئیسی، صفات بارز بسیاری داشت که سرآمد آن­ها ولایت‌مداری بود، گفت: همچون حاج‌قاسم با تمام وجود به ولایت‌فقیه و التزام به آن باور داشت که این یک ادعای سیاسی نبود.

وی تصریح کرد: این انسان­‌های خدمتگزار و محبوب دل مردم، به‌خصوص مستضعفان؛ کسانی که بار اصلی انقلاب و اسلام را به دوش می­‌کشند، ولایت­‌مداری محض، مردمی‌بودن، امیدوار بودن به آینده، تلاش و کار جهادی، تواضع و خاکساری با مردم از ویژگی­‌ها آنهاست که عامل اصلی این موفقیت و محبوبیت بود‌.

 اشرف همچنین اظهار کرد: گام­‌های نهایی و رسیدن به قله­‌ای که نزدیک است؛ گشایش اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی و...، راهی جز پیروی از ولایت‌فقیه و فدایی مردم بودن ندارد. چقدر خون­‌های پاک باید این حرف را امضا کنند تا اثبات شود و پرخورهای کم‌فایده و کم­‌کار دست از پررویی و ادعا بردارند؟! رمز نجات کشور این است که پیوسته مسئولی را انتخاب کنیم که جیبش دوخته باشد و چشمش به دهان ولایت باشد و مشغول کار برای مردم و به عشق مردم باشد.

 امام‌جمعه سرخه در مورد حادثه اخیر گفت: این حادثه نشان داد، بافت عمومی و دستگاه اجرایی کشور محکم و استوار است و با رفتن یک خادم خللی در امور کشور و عزم و اراده دیگر خادمان رخ نمی­‌دهد.

 اشرف اظهار کرد: آن چیزی که فعلاً از این حادثه می­‌دانیم، یک سانحه در مسیر خدمت بوده است و هر اطلاعات و جزئیات تکمیلی را مسئولین ذی­ربط به آگاهی مردم می­‌رسانند اما بنده و هر یک شما از دیروز تاکنون و پس از این، مخصوصاً در ۵۰ روزِ پیشرو که منجر به انتخاب رئیس‌جمهور جدید می‌شود،باید هوشیار باشیم.

 وی با بیان اینکه شهدای دیگر این سانحه نیز بالاترین تراز خدمت و مردم­داری و اخلاص را در حوزه فعالیت خود به نمایش گذاشتند؛ گفت: آیت‌الله آل هاشم به‌عنوان نماد در تمام کشور شناخته شد و امیر عبداللهیان عزّت، اقتدار و صلابت را در کنار اخلاق، مصلحت و حکمت به‌خوبی به‌نمایش گذاشتند و عرصه سیاست خارجی را به تأمین‌کننده منافع ایران و اسلام تبدیل کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از