حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان خبر داد:

پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان شهریور

پرداخت مطالبات گندم‌کاران تا پایان شهریور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: پرداخت ۹۸ درصدی گندم با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و پرداخت ۷۴ درصدی با قیمت ۱۵ هزار تومان مطالبات گندم‌کاران استان صورت خواهد گرفت.

عبدالرحیم تحصیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت درخصوص مطالبات گندم‌کاران، گفت: باتوجه‌به تنش آبی طی دو سال گذشته در استان، برداشت گندم نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۷۰ درصد افزایش و نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۹ درصد افزایش داشته است.

 

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان اظهار داشت: ۷۶ هزار و ۳ تن گندم به ارزش یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان از شش هزار و ۵۷ کشاورز طی ۱۵ هزار و ۳۶۸ محموله گندم خریداری شده است.

 

وی در ادامه افزود: قیمت اولیه اعلام شده خرید گندم توسط دولت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است که بر مبنای این رقم ۸۵۸ میلیارد تومان مطالبات گندم‌کاران توسط دولت واریز شده است.

 

به گفته تحصیلی، باتوجه‌به مبلغ واریزی دولت و قیمت مصوب اولیه، ۹۸ درصد از طلب گندم‌کاران پرداخت شده است.

 

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به اینکه اخیراُ دولت قیمت گندم را به ۱۵ هزار تومان افزایش داده است، افزود: پول ۷۴ درصد از گندم‌کاران تا کنون پرداخت شده است.

 

 وی بیان کرد: باتوجه‌به تنش آبی در استان اما به‌خاطر تصمیم درست و به‌موقع دولت در اعلام مبلغ خریداری گندم موجب استقبال کشاورزان و خرید حداکثری گندم توسط مسئولین شده است.

 

 تحصیلی در مورد ۲۵ درصد گندم‌کارانی که مابه تفاوت فروش گندم را دریافت نکرده‌اند اظهار امیدواری کرد و خطاب به گندم‌کاران افزود: برای دریافت مابه تفاوت فروش گندم جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و با تأکید ریاست جمهوری و پیگیری مسئولین کلیه مطالبات گندم‌کاران تا پایان شهریورماه پرداخت خواهد شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از