حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۲۰ تن خاکشیر از مزارع بیارجمند

پیش‌بینی تولید  ۲۰ تن خاکشیر از مزارع بیارجمند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: برداشت ۲۰ تن خاکشیر از ۴۰ هکتار زمین‌های کشاورزی خارتوران بیارجمند پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حمید آقابیکی در روز چهارشنبه گفت: ۴۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان شاهرود در مناطق خارتوران بیارجمند زیر کشت خاکشیر است.

وی میانگین برداشت این محصول را ۵۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برشمرد و گفت: کشت خاکشیر از اوایل آبان‌ماه آغاز می‌شود و در اواسط اردیبهشت به مرحله برداشت می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به کم‌ آب‌بر بودن این گیاه دارویی اشاره کرد و افزود: تناوب مناسب خاکشیر با محصولات کشاورزی، موجب شده طی چند سال گذشته کشاورزان مبادرت به کشت و تولید این گیاه دارویی کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گیاهان دارویی به‌ علت استفاده نشدن و یا استفاده محدود از کودهای شیمیایی و سموم مختلف، محصولات سالمی محسوب می‌شوند، ادامه داد: گیاه دارویی خاکشیر دارای خواص التیام‌دهندگی زخم و جراحات، تب‌بُری، رفع التهاب‌های کلیه، سرخک و مخملک، رفع گرفتگی صدا و کهیر است و همچنین باعث رفع تشنگی و بهبود گرمازدگی و کاهش دمای بدن می‌شود.

وی اظهار کرد: خاکشیر، فلفل ادویه‌ای، کنجد، زیره سبز، گل محمدی و نعنای فلفلی، بیشترین گیاهان دارویی است که در منطقه بیارجمند کشت و تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از