حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/23 شمسی | 2024/09/13 میلادی
بانوی کارآفرین در گفتگو با مرآت:

کارآفرینان در انتظار حمایت مسئولان هستند

کارآفرینان در انتظار حمایت مسئولان هستند

بانوی کارآفرین گفت: کارآفرینان برای ادامه راه و تولید بیش‌تر نیازمند نگاه حمایتی مسئولان هستند، اما متأسفانه آن‌طور که باید به آن‌ها توجه نمی‌شود.

فاطمه گرزین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در توضیح  کارآفرینی در حوزه حوله‌بافی، سفره‌بافی، سرویس آشپزخانه و عروسک در استان سمنان گفت: حوله‌بافی هنری است که قدمتی تاریخی دارد و با توجه به رکودی چندین ساله سعی کردم این هنر را در این دیار جانی دوباره ببخشم.

کارآفرین حوزه حوله‌بافی در ادامه افزود: حوله‌بافی یک نوع فرآورده نساجی سنتی محسوب می‌شود که به کمک دستگاه بافندگی تولید می‌شود.

گرزین خاطرنشان کرد: حوله‌بافی یک هنر است که حوزه‌های گوناگون دارد و شامل انواع حوله دست و صورت، سفره نان، حوله استخر، روتختی، صافی، دستمال و چادرشب می‌شود.

وی عنوان کرد: با برگزاری کلاس‌های این هنر در استان سمنان با دوستانم تصمیم به شرکت در این کلاس‌ها گرفتم و مدارک معتبر را دریافت کردم.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این هنر توضیح داد: در ابتدای کار سختی‌ها و محدودیت‌های زیادی وجود داشت و هنگام دریافت وام اشتغال‌زایی برای شروع کار با مشکلاتی مواجه شدم؛ اما با پیگیری‌های مداوم توانستم این وام را دریافت کرده و کار را شروع کنم.

گرزین بیان کرد: پس از مدتی شرایط  تغییر کرد و وضعیت کار مطلوب شد و با توجه به اینکه برای محصولات تولیدی همیشه مشتری وجود دارد با شرکت در نمایشگاه برخی محصولات به فروش رسید و تعدادی سفارش‌ دریافت شد؛ اما به‌دلیل اتمام لوازم اولیه و کمبود هزینه برای خرید لوازم موفق به دریافت مجدد سفارش‌ها نشدم.

وی با انتقاد از عدم حمایت مسئولان از کارآفرینان ابراز کرد: عمده‌ترین مشكل در حوزه كارآفرینی تأمین منابع مالی و دریافت تسهیلات از بانک‌ها است که نیاز است مسئولان مربوطه بیش‌تر حمایت کنند.

بنا به گفته گرزین، مکانی که توسط اداره کار به ما تحویل داده شده بود، مجدد باز پس گرفته شد و وسایل و کار به خانه «ترابی» سمنان انتقال یافت که متأسفانه به‌دلیل کمبود امکانات و منابع مالی برای تهیه امکانات نتوانستم کار را ادامه دهم.  

گرزین با بیان اینکه یک کارآفرین نیاز به حمایت معنوی دارد، گفت: همه کارآفرینان برای توسعه کار خود به انگیزه و تشویق نیاز دارند؛ اما آن‌طور که باید به كارآفرینان جایگاهی به‌منظور معرفی به جامعه و تكریم اشتغالشان داده نمی‌شود.

وی ابراز کرد: متأسفانه تاكنون در ارتباط با شناخت معضلات و راه‌حل برای کارآفرینان فعالیت كارشناسی مؤثر و راه‌گشایی در استان سمنان صورت نگرفته است و امید می‌رود در آینده این چالش‌ها و موانع برای کارآفرینان رفع شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از