حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ سمنان:

کاهش جوجه‌ریزی علت افزایش قیمت مرغ است

کاهش جوجه‌ریزی علت افزایش قیمت مرغ است

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ سمنان از افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ شهرستان سمنان خبر داد و گفت: کاهش جوجه‌ریزی در گرمای تابستان عامل گرانی قیمت مرغ است.

قاسم ویژه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به تولید روزانه گوشت مرغ و تخم‌مرغ گفت: مصرف روزانه تخم‌مرغ در سمنان حدوداً ۴ تُن و مصرف روزانه گوشت مرغ حدود ۱۳ تُن است.

رئیس اتحادیه مرغ و تخم‌مرغ سمنان با اشاره به وضعیت بازار مرغ و تخم‌مرغ در این شهرستان افزود: وضعیت بازار کنونی مرغ در سمنان طبق روال همیشگی عادی است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته قیمت مرغ روند باثباتی داشته است، اظهار کرد: از امروز شاهد روند صعودی قیمت گوشت مرغ هستیم به‌طوری ‌که قیمت هر کیلو مرغ گرم از ۷۹ هزار تومان به ۸۲ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

ویژه با اشاره به کاهش جوجه‌ریزی به علت گرمای هوا در تابستان، بیان کرد: کمبود جوجه‌ریزی و تلفات جوجه‌های موجود باعث گرانی و کمبود مرغ در سطح شهرستان شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه میزان عرضه مرغ زنده در سطح شهرستان کم است، اذعان کرد: پشتیبانی و همکاری مسئولان برای خرید مرغ از مرغداران خوب است و ۳۰ درصد مرغ‌های آن‌ها را خریداری کرده و به مغازه‌داران می‌فروشند.

وی در خصوص توزیع مرغ‌های منجمد در سطح استان، گفت: در وضعیت بحران و کمبود شدید مرغ گرم، مرغ‌های منجمد در سطح مغازه‌های مرغ‌فروشی توزیع می‌شود و در غیر این صورت به فروشگاه‌ها تحویل داده خواهد شد تا جو کمبود گوشت سفید در سطح شهر آرام شود.

ویژه همچنین تصریح کرد: هیچ‌گونه کمبودی در زمینه نهاده‌های طیور در سمنان وجود ندارد و هنوز محصولات دانه مرغی افزایش قیمت پیدا نکرده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش ۱۰ هزار تومانی قیمت تخم‌مرغ در سمنان بیان کرد: در حال حاضر تخم‌مرغ ۵۸ هزار تومان فاکتور می‌شود و در مغازه به قیمت ۶۴ تا ۶۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی در ادامه افزود: کمبودی در عرضه تخم‌مرغ در سطح استان وجود ندارد و وضعیت بازار خوب است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از