حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
معاون پرورشی و فرهنگی استان سمنان:

کمبود معلم پرورشی همچنان پابرجاست

کمبود معلم پرورشی همچنان پابرجاست

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌ و پرورش استان سمنان با اشاره به کمبود معلم پرورشی در سطح استان، گفت: بخش عمده‌ای از کمبود نیروی پرورشی با آزمون‌های استخدامی اخیر جبران شده اما همچنان کمبود نیرو وجود دارد.

علی‌اصغر حسنان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش در اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: ۲۵۰ نفر از داوطلبان این آزمون پس از سپری‌کردن فرایند ارزیابی تکمیلی در رشته‌های تربیت‌بدنی، پرورشی، مشاورین و مراقبین سلامت جذب آموزش‌ و پرورش استان سمنان خواهند شد.

معاون پرورشی وفرهنگی آموزش‌ و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی در این گروه رشته‌ها، معرفی شده تا مراحل گزینشی آن‌ها انجام شود، افزود: داوطلبانی که امتیاز ۵۰ به بالا دریافت کرده و کارنامه سبز گرفتند از ۱۱ تیرماه سال جاری تشکیل پرونده داده و مراحل اولیه مصاحبه و گزینش انجام شده است.

وی همچنین تصریح کرد: تا هفته آینده کارگروه ارزیابی تشکیل و نهایتاً داوطلبانی که امتیاز لازم را کسب کنند جذب این نهاد خواهند شد.

به گفته حسنان؛ ارزیابی‌ها تا ۱۸ مردادماه سال جاری انجام و به وزارتخانه ارسال و نتایج قبولی اوایل شهریور اعلام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: پس از اعلام نتایج و قبولی افراد، برای مراقبان سلامت و تربیت‌بدنی آزمون عملی نیز برگزار خواهد شد.

وی در خصوص دریافت هزینه‌هایی از داوطلبان در حین انجام مصاحبه‌ها، گفت: هزینه‌های مصاحبه مستقیماً به حساب وزارت‌خانه پرداخت می‌شود و استان در آن دخیل نیست.

حسنان با اشاره به کمبود معلم پرورشی در سطح استان، بیان کرد: مهم‌ترین اهداف آموزش‌ و پرورش استان سمنان، توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

 این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: بخش عمده‌ای از نیروهای مورد نیاز بخش آموزشی استان با جذب این تعداد معلم برطرف می‌شود.

 وی با توجه‌ به کار مثبت دولت سیزدهم در جذب معلمان گفت: با توجه‌ به بازنشستگی نیروهای قدیمی در این مدت جذب بالای مربی پرورشی را داشتیم که قبلاً به آن توجهی نمی‌شد.

حسنان با بیان اینکه در سطح کشور قریب به۱۰۰ هزار نیرو به آموزش‌ و پرورش تزریق می‌شود، اظهار کرد: بخش زیادی از کمبود نیروی آموزش‌ و پرورش با جذب این معلمان جبران خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از