حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
سرپرست حج و زیارت استان سمنان:

کمیته‌های مردمی به کمک حج و زیارت می‌آیند

کمیته‌های مردمی به کمک حج و زیارت می‌آیند

سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پویایی فضای حج و زیارت استان سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ قدرت الله چتری صبح چهارشنبه در دیدار با ائمه جمعه موقت شاهرود به میزبانی حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه کمیته‌های محلی حج و زیارت در استان به‌صورت پایلوت کشوری و برای نخستین‌بار ایجاد شده است، گفت: کمک‌گرفتن از ظرفیت‌های مردمی، محور این طرح است.

وی با بیان اینکه در این طرح کسانی که مدیر کاروان هستند در کمیته‌های مردمی عضویت پیدا می‌کنند، گفت: این افراد عضویت کمیته‌ها را بر عهده خواهند داشت تا در بازه‌های زمانی مختلف هم‌افزایی‌هایی صورت گیرد و بتوانیم شاهد حل مشکلات توسط خود مردم باشیم.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان همچنین گفت: در واقع باید گفت کارویژه این کمیته‌ها آن است که مشکلات و مسائل حوزه حج و زیارت استان حل شود.

چتری با بیان اینکه احصای جامعه هدف مرحله نخست این طرح است، گفت: نخستین اقدام صورت‌گرفته این است که تمام روستاها از طریق فرمانداری‌های استان احصا شوند تا بتوانیم دهیاران، روحانیان و مؤثران را به کمیته‌های محلی حج و زیارت متصل کنیم.

وی با بیان اینکه در این طرح از ظرفیت دهیاران و روحانیان مستقر در روستاها هم بهره‌گیری می‌شود، بیان کرد: این کمیته‌ها، مردمی و خودمختار عمل خواهند کرد و حج و زیارت تنها به تشکیل آنها کمک می‌کند.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌بار در کشور و در استان سمنان به‌عنوان پایلوت کشوری در حال انجام است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پویایی فضای حج و زیارت استان سمنان از محورهای اصلی این طرح است.

چتری با یادآوری اینکه بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ کارگزار و مدیر کاروان، با این اداره کل همکاری دارند، گفت: برای مثال امور حج و زیارت در استان سمنان به ۲۰ دفتر معطوف شده که عمدتاً قادر به حضور و ارائه خدمت در تمامی مناطق بخصوص شهرهای کوچک و روستاها نمی‌باشند، لذا زائران برای اعزام به‌صورت انفرادی یا آزادبرها متوسل می‌شوند که این امر مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی همچنین بر ضرورت تقویت شبکه روحانیان کاروان‌های حج و عتبات در سطح استان تأکید کرد و گفت: در این حوزه با کمبود جدی مواجه هستیم که دفاتر ائمه جمعه محترم و حوزه‌های علمیه سطح استان می‌توانند کمک شایانی به حج و زیارت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از