حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
روایتی از کارآفرین موفق حوزه گلخانه؛

گلخانه را با دست خالی راه‌اندازی کردم

گلخانه را با دست خالی راه‌اندازی کردم

کارآفرین برتر حوزه گلخانه گفت: زمانی که هیچ سرمایه‌ای نداشتم و با بدهکاری دست‌به‌گریبان بودم، کار احداث گلخانه را آغاز کردم.

مهدی رزاقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در مورد شروع کسب و کار خود در حوزه گلخانه گفت: برای شروع به کار و احداث یک گلخانه ابتدا به یک زمین کشاورزی نیاز داشتم  و در روستای «پویه» در نزدیکی میامی با استفاده از زمین کشاورزی و چاه نیمه‌عمیق که دارای مجوز بود کار احداث گلخانه را شروع کردم.

این کارآفرین حوزه گلخانه عنوان کرد: پیش از احداث گلخانه به کشاورزی سنتی مشغول بودم و محصولاتی مانند؛ گندم و چغندر کشت می‌کردم که نه‌تنها هیچ صرفه اقتصادی برای من نداشت؛ بلکه با بدهکاری‌های فراوان دست‌به‌گریبان بودم به‌گونه‌ای که هنگام احداث گلخانه هیچ سرمایه اولیه‌ای نداشتم.

وی از ساخت گلخانه خود با مشقت و سختی فراوان خبر داد و افزود: گلخانه خود را به مساحت 3 هزار متر در سال ۱۳۹۰ احداث کردم که از این مساحت یک‌هزار متر آن سازه چوبی سنتی و الباقی سازه‌های لوله‌ای و فلزی است و بخشی از آن به کشت گل و گیاهان فصلی و مابقی آن به کشت صیفی‌جات و فلفل اختصاص دارد.

رزاقی خاطرنشان کرد: گل و گیاهان کشت شده در گلخانه از نوع فصلی بوده و عمدتاً در پارک‌ها، میدان‌ها، بلوار‌ها و فضا‌ی سبز کاربرد دارد و علاوه بر گل و گیاه بخش ویژه کشت صیفی‌جات شامل  فلفل‌شمشیری و فلفل‌دلمه‌ای است.

این کارآفرین برتر در خصوص مشکلات و چالش‌های احداث گلخانه و پس از آن اظهار کرد: شروع هر کاری همیشه با چالش‌ها و موانعی همراه است و بنده نیز در این مسیر سختی‌های فراوانی را به علت ورشکستی و شرایط مالی نامساعد متحمل شدم و تنها با استعانت از خداوند و دریافت وام‌های اعتباری به‌مرور کار خود را توسعه دادم.

رزاقی در ادامه افزود: پس از ریسک احداث گلخانه و توسعه آن موفق شدم تاکنون بیش از ۵ میلیون گل، گلدان، سبد گل و شاخه گل به مشهد و شهر‌های مجاور ارسال کنم.

وی از ایجاد شغل برای هفت نفر در گلخانه خود خبر داد و افزود: از این تعداد دو نفر به‌صورت ثابت و ۵ نیرو به‌صورت فصلی مشغول به کار هستند.

این کارآفرین حوزه گلخانه ابراز کرد: به‌عنوان کارآفرین و عضو کوچکی در چرخه اقتصادی کشور تقاضای حمایت از مسئولان مربوطه را دارم و درخواست می‌کنم از نزدیک محیط کار کارآفرینان را بازدید کرده تا شاهد چالش‌ها و مشکلات آن‌ها باشند و با ایجاد طرح‌های حمایتی کارآفرینان را از تسهیلات و تجهیزات مقرون ‌به ‌صرفه بهره‌مند کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از