حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان:

۱۶۴ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت

۱۶۴ واحد راکد به چرخه تولید بازگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۱۶۴ واحد ۱۰۰ درصد راکد استان با همراهی بخش‌های مختلف در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ محمدرضا صادقی با اشاره به اینکه از مجموع واحدهای تولیدی ۱۰۰ درصد راکد احیاشده در استان سمنان ۹۳ واحد صنعتی، ۶۰ واحد معدنی، ۱۰ واحد کشاورزی و یک واحد خدماتی است، گفت: ۲ هزار و ۲۲۵ نفر با راهبرد احیای واحدهای تولیدی راکد استان سمنان در دولت سیزدهم از بیکاری رهایی یافتند و شاغل شدند.

 وی تصریح کرد: واحدهای راکد این استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال دوباره فعال شدند.

 صادقی اضافه کرد: افزایش تولید ناخالص داخلی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد از جمله راهبردهای در دستور کار ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان برای تحقق رشد اقتصادی است و با همین رویکرد سمنان با نرخ رشد اقتصادی ۵/۰۲ درصد، جزو سه استان کشور در شاخص پویایی اقتصادی در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به‌ضرورت تدوین طرح‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر سیاست‌های مرتبط با زنجیره ارزش راهبردی در استان، گفت: سمنان بالاترین سرمایه نیروی انسانی را در اختیار دارد که همین موضوع مزیت و ظرفیتی ارزشمند برای توسعه این استان است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ۱۷ درصد سهم اشتغال استان سمنان مربوط به بخش کشاورزی است و بخش صنعت و معدن سهم ۳۷ درصدی از اشتغال استان و سهم ۲۲ درصدی از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است.

 استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با ۵/۰۹ درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

 این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی هم‌جواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

 بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از