حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر:

3 پروژه آبخیزداری در شهرستان مهدیشهر انجام شد

3 پروژه آبخیزداری در شهرستان مهدیشهر انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوان‌داری از راه‌های عبور از بحران آب است، گفت: سه پروژه آبخیزداری در این شهرستان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حیدر واحد مطلق ضمن اشاره به اجرای سه پروژه آبخیزداری در شهرستان مهدی‌شهر با بیان اینکه توجه ویژه به آبخیزداری و آبخوان‌داری یکی از راه‌های عبور از بحران آب است، گفت: تاکنون برای حدود ۹۰ درصد از حوزه‌های آبخیز شهرستان مهدی‌شهر حدود ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر بیان کرد: اقدامات آبخیزداری در حوزه‌های آسوران - جاشلوبار، چاشم و هیکو انجام شد که حجم کل عملیات حدود 3 هزار و ۲۰۰ مترمکعب است.

واحد مطلق اجرای طرح‌های آبخیزداری را از مهم‌ترین برنامه‌های پیشگیری از تخریب عرصه‌های مرتعی جنگلی و عوارض ناشی از جاری‌شدن سیل در مناطق شهری و روستایی دانست و گفت: این پروژه‌ها علاوه بر جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک و تغذیه سفره‌های آب‌های زیرزمینی نقش مؤثری در احیای قنوات، استخرهای ذخیره آب و انتقال آب کشاورزی دارند.

وی با بیان اینکه این سازه‌های آبخیزداری در مکان‌هایی احداث شدند که همه ساله در فصل بارش مخاطرات بروز سیل را به همراه داشت، بیان کرد: این اقدامات آبخیزداری از بروز خسارت سنگین سیل به اموال، منازل مسکونی و زیرساخت‌های مسکونی پیشگیری می‌کند.


منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از