حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
صنعت رکورددار مصرف گاز در استان سمنان
مديرعامل شرکت گاز استان سمنان خبر داد:

صنعت رکورددار مصرف گاز در استان سمنان

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: صنعت و نیروگاه‌ها ۷۰ درصد و بخش خانگی نیز ۳۰ درصد از گاز استان سمنان را مصرف می‌کنند.

سید جواد حقیقت‌حسینی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» از سهم ۷۰ درصدی صنعت و نیروگاه‌ها از مصرف گاز در استان سمنان خبر داد و گفت: ۳۰ درصد گاز طبیعی استان در بخش خانگی و سایر مشترکان مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به اینکه ۳۳۱ هزار مشترک استان سمنان از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: صد درصد جمعیت شهرهای استان سمنان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی از فعالیت دو نیروگاه سیکل ترکیبی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: ۱۰ نیروگاه مقیاس کوچک تولید برق در این استان نیز مشغول به فعالیت هستند که سوخت اصلی این نیروگاه‌ها گاز طبیعی است.

حقیقت‌حسینی با اشاره به تحویل ۹۵۹ میلیون‌ مترمکعب گاز طبیعی به نیروگاه‌های استان سمنان طی سال‌ جاری بیان کرد: این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۸۶۵ میلیون‌ مترمکعب بوده که امسال گازرسانی به نیروگاه‌ها ۱۱ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به نشت‌یابی در ایستگاه‌ها و خطوط لوله و شبکه گفت: بیش از ۷۵ هزار علمک در ۲۱ شهر استان سمنان مورد بازرسی و نشت‌یابی قرار گرفت.

وی ضمن درخواست از شهروندان در صرفه‌جویی از مصرف گاز در فصول سرد سال‌ جاری اظهار کرد: امیدواریم که امسال نیروگاه‌ها نیازی به سوخت جایگزین برای ادامه فعالیتشان نداشته باشند.

حقیقت‌حسینی ضمن تأکید بر رعایت الگوی مصرف توسط تمامی مشترکان در فصل سرد سال، بیان کرد: حفظ منابع ملی و همچنین استمرار ارائه خدمات گازرسانی در گرو الگوی مصرف بهینه ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد از مشترکان گاز استان سمنان در مصرف گاز صرفه‌جویی کردند، گفت: ۱۹۵ هزار و ۵۸ مشترک گاز استان طی سال گذشته مصرف بهینه گاز داشتند.

وی همچنین تصریح کرد: پاداش ۴۱۷ میلیارد ریالی جهت صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی به مشترکان خوش مصرف داده شد.

حقیقت‌حسینی با اشاره به پاداش به مشترکان خوش‌مصرف و صرفه‌جو در فصل سرد سال اظهار کرد: پاداش به مشترکی که بین ۱۰ تا ۳۵ درصد صرفه‌جویی داشته باشد، تعلق خواهد گرفت.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از