حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی:

17 واحد راکد دامغان به چرخه تولید بازگشتند

17 واحد راکد دامغان به چرخه تولید بازگشتند

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت:در مجموع ۱۷ کارخانه در شهرستان دامغان که تقریبا راکد و غیرفعال شده بودند با حمایت دستگاه قضا و دریافت تسهیلات از دولت سیزدهم مجددا به عرصه فعالیت بازگشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» دولت سیزدهم در حالی پرچم‌دار احیای واحدهای راکد است که در استان سمنان طی دو سال گذشته حدود ۱۶۴ واحد راکد با دریافت تسهیلات به چرخه تولید بازگشته و در حال فعالیت هستند.


این موضوع اگرچه خبری مسرت‌بخش و امیدآفرین است؛ اما شایعاتی نیز مبنی بر عدم احیای واحدها پس از دریافت تسهیلات نیز وجود دارد که می‌بایست برای تنویر افکار عمومی صحت‌وسقم آن بررسی شود.


علی‌اکبرعلیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت در راستای احیای واحدهای راکد در شهرستان دامغان گفت: در شهرستان‌های دامغان برخی کارخانه به علت مشکلات مالی تحت تملک بانک‌ها بودند و با حمایت و تسهیلات دولت سیزدهم این واحدها توانستند مجدد به عرصه تولید بازگردند.


نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز کرد: در مجموع ۱۷ کارخانه در شهرستان دامغان که تقریبا راکد و غیرفعال شده بودند با حمایت دستگاه قضا و دریافت تسهیلات از دولت سیزدهم مجددا به عرصه فعالیت بازگشتند.


این عضو خانه ملت در رابطه ‌با وضعیت فعالیت کارخانه فرو سیلیس دامغان نیز توضیح داد: تمام کارخانه‌ها جهت انجام فعالیت‌های خود می‌بایست موافقت زیست‌محیطی داشته باشند و این کارخانه در زمان مدیرکل سابق محیط‌زیست مجوزهای مربوطه را دریافت کرده است.


علیزاده همچنین بیان داشت که در این واحد فیلترهای بسیار قدرتمند به‌کاررفته شده که بنا بر گفته مدیرکل محیط‌زیست تنها با ۴۰ درصد ظرفیت فعالیت خود می‌توانند استانداردهای زیست‌محیطی را به دست بیاورند.


بنا به گفته نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی محیط ریست با هیچ واحد تولیدی تعارف نداشته و در صورت آلاینده بودن پس از چندین مرتبه اخطار، در صورت تکرار آلایندگی واحد مربوط را تعطیل خواهد کرد.


وی در نهایت در خصوص برخی ابهامات نسبت به تأثیرگذاری این کارخانه بر روی محصول پسته شهرستان دامغان نیز افزود: این سخنان شایعاتی بیش نیست و بنا بر اطلاعات واصله محصول پسته دامغان در سال جاری از ۱۰ سال قبل بسیار بیشتر بوده و این موضوع نشان‌دهنده آن است که فعالیت این واحد تأثیری بر روی محصول پسته نداشته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از