حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/01 شمسی | 2024/08/22 میلادی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان سمنان:

95 درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها عامل انسانی دارد

95 درصد آتش‌سوزی جنگل‌ها عامل انسانی دارد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: گردشگران با رعایت‌نکردن و روشن گذاشتن آتش و رهاکردن زباله بر ایجاد آتش‌سوزی‌ها دامن می‌زنند.

علیرضا ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به مهار ۱۱ فقره آتش‌سوزی طی سال گذشته در عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان، گفت: این آتش‌سوزی به ۱۲ هکتار از عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان آسیب‌‌زده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه بیشترین آتش‌سوزی‌ها در مراتع شرق استان رخ می‌دهد، افزود: سال گذشته بیشترین آتش‌سوزی در مراتع شهرستان‌های شاهرود، میامی و دامغان رخ‌ داده است.

وی با بیان اینکه اولین آتش‌سوزی امسال روز گذشته در روستای چهارباغ شهرستان شاهرود رخ داد، افزود: بلافاصله عوامل امدادی و یگان‌های منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند تا از آسیب جدی به مراتع جلوگیری کنند.

ابوطالبی با اشاره به آتش‌سوزی ۴ هزار مترمربع از عرصه مرتعی روستای چهارباغ، تصریح کرد: همراهی مردم در مهار آتش‌سوزی عرصه‌های طبیعی شهرستان شاهرود به علت وسعت آن، در جلوگیری از گسترش آتش و کاهش خسارات وارده به منابع طبیعی مؤثر است.

این مقام مسئول عامل ۹۵ درصد از حریق‌های عرصه منابع طبیعی استان را عامل انسانی عنوان کرد و گفت: گردشگران با رعایت‌نکردن و روشن گذاشتن آتش و رهاکردن زباله علی‌الخصوص شیشه و بطری آب در طبیعت بر ایجاد آتش‌سوزی‌ها دامن می‌زنند.

وی باتوجه‌ به آغاز فصل گرما در سطح استان، اظهار کرد: به علت خشک‌شدن پوشش گیاهی و علفزار‌ها در اکثر عرصه‌های مرتعی استان احتمال حریق به هر علتی وجود دارد.

ابوطالبی با اشاره به برگزاری مانور اطفای حریق در شهرستان‌های استان سمنان، گفت: این مانور با همکاری دستگاه‌های اجرایی برگزار شد تا هنگام بروز حادثه آتش‌سوزی به‌ سرعت مهار و از آسیب جلوگیری شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از