حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود خبر داد:

385 هکتار از مزارع شاهرود زیر کشت زعفران

385 هکتار از مزارع شاهرود زیر کشت زعفران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود با اشاره به آغاز برداشت محصول زعفران از مزارع این شهرستان گفت: ۳۸۵ هکتار از مزارع شاهرود زیر کشت زعفران رفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، حمید آقابیگی با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود به‌علت تنوع آب و هوایی، ظرفیت کشت و تولید گیاهان دارویی را دارد و کشت زعفران یکی از این گیاهان است، گفت: کاهش شدید نزولات آسمانی و آب‌های زیرزمینی از یک‌طرف و سازگاری و پایداری محصول برابر شرایط نامساعد محیطی از سوی دیگر و همچنین توجیه اقتصادی بالای محصول زعفران سبب شده است تا کشت این محصول در سال‌های اخیر روند رو به افزایشی داشته باشد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان، ۳۸۵ هکتار بوده که ۳۴۷ هکتار آن بارور و مابقی غیربارور است.

 

آقابیگی با بیان اینکه برداشت محصول از اواخر مهرماه آغاز شده است تا پایان آبان ادامه دارد، افزود: متوسط عملکرد محصول زعفران، سه کیلوگرم در هکتار پیش‌بینی می‌شود.

 

وی گفت: بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود یک‌هزار و ۴۱ کیلوگرم زعفران از مزارع این شهرستان شاهرود برداشت و روانه بازارهای مصرف شود. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود هزینه بالای کشت، کمبود نیروی کارگری در زمان برداشت محصول، مکانیزه نبودن کشت و برداشت محصول، فروش به صورت فله‌ای را برخی از مشکلات تولید محصول زعفران عنوان کرد.

 

آقابیگی گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، برند‌سازی و صنایع پیشرفته دارویی برای ایجاد ارزش افزوده و افزایش تقاضا در بازارهای مختلف از دیگر مشکلات در مسیر تولید و ارائه محصول زعفران به بازار مصرف است.

 

منبع: خبرگزاری فارس 

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از