حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
برپایی نمایشگاه اسوه در اجلاسیه شهدای شاهرود
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود خبر داد:

برپایی نمایشگاه اسوه در اجلاسیه شهدای شاهرود

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: برپایی نمایشگاه اسوه استانی در اجلاسیه بزرگ شاهرود با 80 غرفه شامل ۷۴ پایگاه و۶ غرفه بنیاد تعاون بسیج روایتگر حماسه‌های دفاع مقدس است.

محمدمهدی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به برگزاری اجلاسیه شهدای شاهرود اظهار کرد: اجلاسیه شهدا به‌عنوان یک رویداد مهم فرهنگی، فرصتی است تا از زبان هنر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌برداری کنیم.

وی  در ادامه افزود: این اجلاسیه از ۲۴ الی ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ در شهرستان شاهرود برگزار شده و نه‌تنها یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه می‌دارد، بلکه به نسل جوان این امکان را می‌دهد که با ارزش‌های دینی و فرهنگی خود آشنا شوند.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود عنوان کرد: اجلاسیه شهدا مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره شهدای استان سمنان در سال ۱۴۰۴ بوده و نکته حائز اهمیت این است که این اجلاسیه باید تأثیرگذار باشد و نسل جوان را به یاد شهدا و فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت پیوند دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه ترویج  شعائر دینی و فرهنگی در بین جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: ما باید از ابزارهایی مانند شعر، مستندسازی، نمایش خیابانی و سرود استفاده کنیم تا بتوانیم این ارزش‌ها را به‌صورت مؤثر و جذاب به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: اجلاسیه شهدای شاهرود به مدت سه روز در محل مصلای نمازجمعه تا گلزار شهدا برگزار خواهد شد و این رویداد با هدف جذب قشرهای مختلف مردم طراحی شده و ما با برپایی نمایشگاهی متشکل از ۸۰ غرفه طرح اسوه استانی با ۷۴ پایگاه و ۶ غرفه بنیاد تعاون بسیج در این اجلاسیه و برنامه‌های متنوع، سعی داریم تا روایتگر حماسه‌های دفاع مقدس، غائله گنبد، مدافعان حرم و دیگر موضوعات مرتبط باشیم.

این مقام مسئول با اشاره به دیگر برنامه‌های ویژه اجلاسیه گفت: مسابقات پینت‌بال برای خواهران با محوریت استکبارستیزی برگزار می‌شود و نشان‌دهنده روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان است و برپایی نمایشگاه‌هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی، جهاد کشاورزی و هوش مصنوعی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تأکید کرد: برنامه‌های محوری هر شب از ساعت ۱۹ با حضور سخنرانان کشوری و لشکری برگزار می‌شود و پیشکسوتان تحت عنوان چهار پایه‌خوانی یا چهارپایه راوی از سیر دفاع مقدس، غائله گنبد، مدافعان حرم، سلامت و امنیت توسط پیشکسوتان روایتگری می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از فضاسازی خاص در محل نمایشگاه خبر داد و افزود: این فضاسازی بازدیدکنندگان را با روحیه ایثار و فداکاری شهیدان آشنا می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی از جمله مسابقات دانش‌آموزی، استقرار موکب خادم‌یاران رضوی و فضاسازی بین‌الحرمین نیز در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: شهرستان شاهرود دارای یک‌هزار و ۱۰۰ شهید مدفون و یک‌هزار و ۷۰۰ شهید منتسب است که نشان‌دهنده عمق فداکاری‌های مردم این دیار در دفاع از میهن و ارزش‌های اسلامی است.

وی با اشاره به برگزاری ارکسترسمفونیک ابراز کرد: این ارکستر با رویکرد حماسی به رهبری سعید اردیانی هنرمند شاهرودی برگزار شده و نمایش‌های میدانی نیز از دیگر برنامه‌های هنری است که با موضوع دفاع مقدس اجرا خواهد شد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها انتقال پیام شهیدان با زبان هنر به نسل جوان است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود عنوان کرد: در این اجلاسیه ۵۰ دانش‌آموز با لباس‌های مخصوص در حرکتی نمادین و فرهنگی برای فتح قدس آماده خواهند شد و این اقدامات نه‌تنها یادآور حماسه‌های گذشته است، بلکه روحیه ایثار و فداکاری را در نسل جوان تقویت می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اجلاسیه شهدای شاهرود شامل همایش و تجمع رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و اجلاسیه شهدای دانش‌آموز با عنوان «نسل سرافراز» است که با حضور یک‌هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز برگزار می‌شود و اجلاسیه شهیده‌های استان با عنوان «مهربانوی ایستادگی» نیز از دیگر برنامه‌های مهم این رویداد در روزهای دوم و سوم است.

اسماعیلی ابراز کرد: ما باید با استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی، جوانان را به سمت این ارزش‌ها هدایت کنیم و به آن‌ها یادآوری کنیم که ایثار و فداکاری بخشی از هویت ماست و بدون شک اجلاسیه شهدا، گامی در این راستا خواهد بود و ما را به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نزدیک‌تر خواهد کرد.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از