حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
در راستای برگزاری کنگره شهدای استان سمنان ؛

اجلاسیه طلاب و روحانیون شهید برگزار می‌شود

اجلاسیه طلاب و روحانیون شهید برگزار می‌شود

در راستای برگزاری دومین کنگره 3 هزار شهید استان سمنان اجلاسیه شهرستانی طلاب و روحانیون در شهرستان دامغان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ نشست خبری تشریح برنامه‌های اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی استان سمنان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی، دبیر کمیته طلاب و روحانیون دومین کنگره بزرگداشت 3 هزار شهید استان سمنان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان امام‌جمعه شهرستان دامغان برگزار شد.

استان سمنان 113 شهید روحانی را تقدیم کرده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محسن حسینی دیباجی در این نشست با اشاره به نقش‌برجسته روحانیت در دوران دفاع مقدس گفت: روحانیت با تقدیم بیش از 4 هزار شهید نسبت به سایر اقشار جامعه بیشترین حضور را در جبهه‌ها داشته اند و این مهم نشان می دهد که روحانیت علاوه برعرصه تبلیغ در میدان عمل نیز حضور موثری داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به آماری از حضور گسترده روحانیون در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و تداوم آن افزود: از ابتدای دوران مشروطه تا آغاز انقلاب اسلامی روحانیون 97 شهید را تقدیم اسلام کرده و در دوران مبارزات انقلاب اسلامی نیز 63 شهید تقدیم انقلاب شده و ازسوی دیگر 189 شهید روحانی اهل تسنن نیز تقدیم انقلاب و اسلام شده است.

دبیر کمیته طلاب و روحانیون دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان ابراز کرد: به‌طورکلی 17 هزار نفر از طلاب و روحانیون درجبهه ها حضور داشتند و3 هزار نفر جانباز شدند و 300 نفر به اسارت درامدند و در این میان سهم استان سمنان تقدیم 113 شهید طلبه و روحانی در دروان جنگ تحمیلی بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی دیباجی عنوان کرد: در راستای بزرگداشت دومین کنگره سه هزار شهید استان سمنان، اجلاسیه شهرستانی شهدای طلاب و روحانی در شهرستان دامغان به‌واسطه تقدیم بیشترین شهید در دوران دفاع مقدس از استان سمنان دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

بنا به گفته دبیر کمیته طلاب و روحانیون دومین کنگره 3 هزار شهید استان سمنان در این اجلاسیه از دو کتاب تحت عناوین «بهاری سوخت» به قلم آیت‌الله شاه‌چراغی نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان و کتاب «حماسه‌سازان» به قلم حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا خراسانی در خصوص زندگی 256 طلبه روحانی رونمایی خواهد شد.

استان سمنان 620 رزمنده و جانباز و ایثارگر طلبه دارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان نیز در این نشست با اشاره به میزبانی شهرستان دامغان در راستای برگزاری اجلاسیه شهدای روحانی گفت: این اجلاسیه هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء در شهرستان دامغان با حضور گسترده عموم مردم و خانواده‌های محترم جانبازان و ایثارگران و راوی و سخنران کشوری برگزار خواهد شد.

امام‌جمعه شهرستان دامغان در ادامه افزود: در استان سمنان 620 رزمنده و جانباز و ایثارگر طلبه داریم که نشان دهنده دست برتر استان سمنان به نسبت جمعیت جهت حضور روحانیون در عرصه دفاع از کشور است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از