حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان خبر داد:

افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی سمنان

افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی سمنان

رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان گفت: ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک صنعتی سمنان با هزینه‌کرد ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان افتتاح شد.

رضا رهایی ضمن تبریک ایام‌الله فرخنده دهه فجر در بیان ضرورت استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ گفت: با توجه‌ به اهمیت شهرک‌های صنعتی و احتمال رخ‌دادن هر حادثه‌ای در این مناطق می‌بایست جهت استقرار ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی اقدامات لازم انجام گیرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان با اشاره به اهداف سازمان آتش‌نشانی و ارائه خدمات در زمان وقوع حوادث تصریح کرد: ایمنی شهرک‌های صنعتی از حوادث مترقبه و غیرمترقبه بسیار حائز اهمیت است که باید با تجهیز شرکت‌ها به دستگاه‌های مجهز ایمنی و حفاظتی، از خطرات احتمالی که ممکن است این شهرک‌های صنعتی را تهدید کند، مقابله کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بر همین مبنا باتوجه‌به پیگیری‌ها و انجام اقدامات لازم توانستیم در ایام‌الله دهه فجر امسال عملیات اجرایی دو ایستگاه آتش‌نشانی را در منطقه اقتصادی به پایان رسانیم که هر دو ایستگاه آتش‌نشانی در مناطق ویژه اقتصادی دارای ۱۲۰ متر زیر بنا است و بر اساس نقشه‌های تیپ سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اجرا شده است و تعمیرات ساختمانی ایستگاه‌ها به اتمام رسیده است.

رهایی ضمن اشاره به هزینه ایستگاه‌های آتش‌نشانی تصریح کرد: هم اکنون یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی ۸/۵ تنی در منطقه ویژه اقتصادی مستقر شده است که قیمت سال گذشته این دستگاه ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است که در حال حاضر قیمت روز این خودرو ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی سمنان در ادامه افزود: مجموع هزینه‌ها برای منطقه اقتصادی شهرک صنعتی از جمله خودرو با تجهیزات کامل و آشیانه ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ساختمان آتش‌نشانی در منطقه شهمیرزاد دارای ۲۱۰ متر زیربنا است و جهت دریافت یک دستگاه خودروی ۱۸ تنی به ارزش ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اقدامات لازم انجام شده است.

رهایی ضمن اشاره به وظایف شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: در مجموع برای استقرار دو ایستگاه آتش‌نشانی ۱۷ میلیارد تومان هزینه شده است و اگر در مناطق اقتصادی شرکت‌های خدماتی وجود داشته باشد نگهداری از ایستگاه‌ها بر عهده این شرکت‌ها است.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از