حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان:

بسیج نیروی پیشران جامعه است

بسیج نیروی پیشران جامعه است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان گفت: فرهنگ بسیجی در حکمرانی جامعه اسلامی نقش مؤثری دارد و توانسته است با کمترین امکانات بیشترین تأثیر گذرای را در جامعه داشته باشد.

محمدصادق ولی‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با اشاره به نقش ارزنده بسیج در حل مشکلات کشور گفت: اگر تفکر بسیجی در بین آحاد مردم شکل بگیرد و بر جامعه دانشگاهی سیطره پیدا کند، نیروی انسانی کارآمد جهادی و انقلابی برای توسعه کشور تربیت می‌شود.

 

این نخبه و پژوهشگر بسیجی و دانشمند یک درصد برتر دنیا در ادامه افزود: فرهنگ بسیجی در حکمرانی جامعه اسلامی نقش مؤثری دارد و توانسته است با کمترین امکانات بیشترین تأثیر گذرای را در جامعه داشته باشد.

 

این استاد دانشگاه در تعریف نیروی بسیجی بیان کرد: بسیج یعنی وحدت بصیرت و اخلاص و امروزه بسیجی می تواند کارهای زیادی در عرصه جنگ نرم انجام دهد و یک فرد بسیجی با حضور خود در این جنگ نابرابر قظعا قابلیت ایستادگی دارد.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: شناسایی مسائل و مشکلات جامعه امروز از وظایف اساتید بسیجی است که با آمیختن مسائل علمی و اعتقادی بتوانند راه‌حل مناسب را ارائه دهند و در راه اعتلای کشور و جامعه گام‌های مؤثری را بردارند.

 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان تأکید کرد: رهبر انقلاب بارها تأکید کردند که کارهای برجای‌مانده کشور را بسیجیان انجام دهند‌، در همین راستا باید پژوهش و تحقیقاتی انجام شود که تاکنون حلقه مفقوده پیشبرد روند توسعه کشورمان بوده است.

 

بنا به گفته؛ دانشمند یک درصد برتر دنیا، دشمن تلاش می‌کند با سیاه‌نمایی مردم را از اصل نظام ناامید کند و حضور پررنگ اساتید بسیجی می‌تواند زمینه‌ساز تحول و روشنگری در میان جامعه شود.

 

ولی‌پور ابراز کرد: اساتید به‌عنوان بازوان علمی جامعه و تربیت استعدادها و پتانسیل‌های علمی جامعه در جوامع دانشگاهی می‌توانند از این طریق مؤثر بوده و به ایجاد حکمرانی اسلامی کمک کنند.

 

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان تصریح کرد: بسیج نیرویی است که فراتر از سیستم بوروکراسی موجود و سیستم‌های کندکننده کشور حرکت می‌کند کارآمد کردن نظامی که دولت‌ها بر مبنای آن حکمرانی می‌کنند، یکی از کارهای مهم در جهت توسعه و پیشرفت کشور است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از