حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
در نشست سراسری اساتید بسیجی مطرح شد:

تفکر بسیجی عامل پیشرفت کشور است

تفکر بسیجی عامل پیشرفت کشور است

تفکر بسیجی در هر مسئله‌ای که ورود پیدا کرده عامل تحرک و سرعت در امور شده و این تفکر امروز به همه جای جهان سرایت کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، صبح امروز با حضور جمعی از اساتید بسیجی نشست سراسری ۳۰ هزارنفری جبهه علمی و فرهنگی اساتید بسیجی کشور در سالن دانش دانشکده علوم‌انسانی برگزار شد.

 

سیف‌الله سعدالدین در شروع این همایش با اشاره به تفکر ناب بسیج امام راحل در آغاز انقلاب اسلامی گفت: امام راحل با ایجاد این تفکر به دنبال دفاع از منافع اسلام در نظام جمهوری اسلامی بودند و امروز شاهد هستیم بسیج میدان‌دار تمام ارکان کشور است.

 

ریاست دانشگاه سمنان در ادامه افزود: امروز حتی شاهد هستیم تفکر بسیجی در سایر کشورها نیز ساری و جاری شده و تشکیل جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی نتیجه همین تفکر بسیجی است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بسیج در عمل و نه در حرف در تمام میدان‌های حساس و مهم حاضر بود و اقدام به‌موقع و همراه با بصیرت از ویژگی‌های تفکر بسیجی است که در هرجایی که کاری بر زمین باقی‌مانده بسیج باهمت آن را به پایان می‌رساند.

 

وی تصریح کرد: بسیج از جنس مردم و همواره در خدمت مردم است و یک حرکت دینامیک و شتاب‌دار برای توسعه کشور است که در عرصه‌های مختلف ورود می‌کند.

 

بنا به گفته این استاد بسیجی تفکر توسعه دانش‌بنیان مبتنی بر تفکر بسیجی را با همراهی اساتید توانمند در این حوزه به‌پیش خواهیم برد و همچنین باید این فرهنگ بسیجی به بدنه دانشجویان نیز انتقال پیدا کند.

بسیج تهدیدات را به فرصت تبدیل می‌کند

سردار منصور شوقانی نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه تفکر ناب و پاک امام راحل سبب ایجاد شاکله بسیج شد؛ گفت: بسیج شاه‌کلید حل مشکلات کشور است و می‌تواند تمام تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد استان سمنان در ادامه ابراز کرد: در عرصه‌های مختلف شاهد بودیم که در طول این سال‌های پس از انقلاب اسلامی در هرجایی که با تفکر بسیجی و گوش‌دادن به فرامین رهبری پیش رفتیم به موفقیت دست پیدا کردیم.

 

بنا به گفته شوقانی به برکت انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی امروز قدرت‌های استکباری رو به افول هستند و این جریان فکری مقدس در تمام دنیا در حال گسترش است.

 

وی همچنین خاطرنشان کرد: از زمانی که انقلاب اسلامی پا گرفت و نهاد مقدس جمهوری اسلامی تشکیل شد کشور با تهدیدات مختلف همراه بود و نظام‌های استکباری به دنبال تسلط بر کشور و ازبین‌بردن نظام مقدس اسلامی بودند که همواره با شکست سختی مواجه شدند.

همایش سراسری اساتید بسیجی در ۲۱۰ دانشگاه برگزار شد

محمدرضا مردانی رئیس بسیج اساتید کشور نیز در ادامه این نشست در حالت ویدئوکنفرانسی  گفت: جبهه مقاومت امروز که با زعامت رهبر معظم انقلاب با کفر و استکبار جهانی آمریکا و اسرائیل در حال جهاد است، ثمره بالندگی شجره طیبه‌ای است که در سال ۵۷ به فرمان امام خمینی ایجاد و دامنه آن در سراسر جهان در حال گسترش است.

 

وی با اشاره به اینکه این همایش هم‌زمان در ۲۱۰ دانشگاه سراسر کشور در حال برگزاری است خاطرنشان کرد: این همایش با سه هدف؛ اعلام انزجار اساتید از استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و محوریت رژیم صهیونیستی و ابراز همدلی با مسلمانان غزه و جبهه مقاومت، گرامیداشت هفته بسیج و شهدای بسیجی و در نهایت تشکیل جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور و کمک به ارتقاء نظام حکمرانی برگزار شده است.

 

رئیس بسیج اساتید کشور با بیان اینکه تا کنون ۷۰۰ مسئله در زیست‌بوم‌های دانشگاهی و کمیته‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در این زمینه در دست بررسی است، افزود: تعلیم و ترویج تفکر بسیجی در میان نسل دانشگاهی و جوانان سراسر کشور در مقابله با استکبار و تشکیل حکومت اسلامی از اهداف اصلی در مجموعه بسیج اساتید است.

 

وی خاطرنشان کرد:  ازاین‌رو با روشنگری اساتید، جهاد تبیین و همراه‌سازی ملل جهان به برکت خون کودکان مظلوم غزه حاکمیت مقاومت اتفاق خواهد افتاد و ما نیز وظیفه داریم حق آنان را ادا کنیم.

بسیج مترادف شکوه و پیروزی است

حسین سلامی نیز  با ابراز خرسندی از حضور در جمع اساتید بسیج دانشگاه‌های کشور گفت: بسیج چشمه الهام، آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت ایران و حتی امت اسلام است که با کمک آن پیچیده‌ترین و بحرانی‌ترین مسائل جامعه با آن آسان می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر به تاریخ پرتراکم این نهاد نیرومند نگاه کنیم، از ابتدا تا به امروز بسیج با عنصر پیش‌گامی، آگاهی، جهاد، شهادت‌طلبی، فداکاری، وفاداری و میدان‌داری از آن حماسه باشکوه دفاع مقدس که راه را بر ائتلاف بزرگ تاریخ بست، راه غلبه را از درهم‌تنیدگی امپراطوری‌های بی‌نظیر تاریخ حیات بشر بست و اذن غلبه به مستکبران نداد، سیاست‌ها، راهبردها، امیدها و آرزوهای آن‌ها را در درون حرکات عجیب و شگفت‌انگیز خود دفن کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه نام بسیج همه‌جا مترادف یک شکوه بی‌نظیر و پیروزی قطعی است افزود: بسیجی‌ها هنگام بلایا نخستین انسان‌هایی بوده و هستند که داوطلبانه و فداکارانه در لحظه‌های سخت همچون سیل، آتش‌سوزی، زلزله، برف‌های سنگین، کرونا، زدودن فقر، غبار محرومیت و اندوه افسردگی به داد مردم ما رسیدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نهایت ابراز کرد: بسیج در میدان معادلات سیاسی و گاه نقشه سیاسی جهان را تغییر می‌دهد. این تفکر گسترش‌یافته از مرزها عبور کرده و جوانان کشورهای اسلامی را با منطق، آرمان‌ها و رسالت‌های خود آشنا کرده است و آنان را همانند جوانان ایرانی برای دفاع از هویت، سرزمین، مجد، عظمت، شکوه و آرامش خود آماده کرده است.

 

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از