حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین تمدن‌ساز است

حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین تمدن‌ساز است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین تمدن ساز و اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت، حجت الاسلام المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه سمنان ضمن دعوت به تقوای الهی با اشاره به حادثه انفجار و ریزش تونل معدن زغال سنگ طزره دامغان و تسلیت به ۶ خانواده‌ داغدار، گفت: امیدواریم مصوباتی که در سفر وزارای کار، کشور و صمت برای رسیدگی به این معدن و وضعیت کارگران که در گذشته‌ای مشکلات وجود داشته است اجرایی شود و مسئولان استان هم باید اجرایی شدن این مصوبات را پیگیری کنند.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به جمعیت چهار میلیونی زائرین ایرانی در پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار کرد: مشکلات این حرکت عظیم روحانی و سیاسی با حضور مسئولین، افزایش امکانات، حمایت خیرین و برپایی موکب‌های پذیرایی در کربلا و نجف به حداقل رسیده است. 

 

وی همچنین تصریح کرد: ثمرات این پیاده‌روی جهانی با حرکت خودجوش، تمدن‌ساز و خداپسندانه در عرصه‌های معنوی، اجتماعی و فرهنگی را در آزادگان عالم مشاهده خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین مطیعی ضمن گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور و با اشاره به قتل عام مردم در میدان ژاله توسط رژیم منحوس پهلوی بر بازگویی این فاجعه تاریخی برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: توطئه جدید دشمن تطهیر رژیم منحوس پهلوی برای جامعه است.

 

وی ضمن تاکید بر کار و تلاش مسئولین جهت رفع ناامیدی در سطح جامعه، جهت بصیرت‌افزایی از افراد دارای تریبون خواست که در این زمینه اقدام کنند.

 

 نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فاجعه استفاده از اورانیوم ضعیف شده در تانک‌های اوکراین توسط کشور آمریکا خواستار توجه جامعه بین‌المللی به فعالیت‌های آمریکا در زمینه ساخت سلاح‌های هسته‌ای تاکید کرد.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از