حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
گزیده‌ای از وصیت‌نامه شهدای استان سمنان؛

راه من همان راه حسین(ع) است

راه من همان راه حسین(ع) است

شهید «محمدعلی قدس» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «راهی را که من انتخاب کرده‌ام، همان راهی است که سرور شهیدان حسین(ع) انتخاب کرد.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ شهید «محمدعلی قدس» بیست و چهارم تیرماه ۱۳۳۸ در شهرستان ری به دنیا آمد. پدرش محمدحسن، در بنگاه معاملات املاک کار می‌کرد و مادرش ام‌البنین نام داشت.

تا پایان دوره متوسطه در رشته انسانی درس خواند و دیپلم گرفت. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و هفتم خرداد ۱۳۶۰ در دهلاویه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. مزار وی در بقعه مبارکه یحی بن موسی(ع) شهرستان سمنان واقع شده است. او را حمید نیز می‌نامیدند.

گزیده‌ای از دست‌نوشته شهید:

راه حسین (ع)

راهی را که من انتخاب نموده‌ام، همان راهی است که سرور شهیدان حسین (ع) انتخاب کرد و خون خویش را برای تداوم بخشیدن دینِ بر حق اسلام که قرآن ما از سینه پاک محمد نازل گردیده است، ریخت و حال من به یاد آن سخنان شورانگیز حسین در صحرای کربلا که گفت: اگر که خواسته باشیم بیهوده در آخر کار بمیریم، پس بهتر است که در زیر شمشیر‌های دشمن قطعه‌قطعه شویم و حال من می‌بینم که راه حسین در خطر است و باید کشان‌کشان به سراغ او رفته و خود را به او برسانم و دشمنان این دین و آب و خاک را از صحنه روزگار محو سازم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از