حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست

بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، گفت: بسیجیان با سرسختی و مقاومت روش مبارزه با دشمن را می‌دانند و در مقابل دشمن نفوذناپذیرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه نمازجمعه این هفته ضمن بیان گناه شهادت دروغ به‌عنوان قول باطل، گفت: در سؤال از امام جعفر صادق (ع) شهادت باطل را یکی از مصادیق گناهان کبیره و گناه زبان عنوان شده است و در مقابل آن کتمان شهادت نیز گناه کبیره محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با توجه‌ به آیات قرآن در ادامه مبحث معاد، افزود: در روز قیامت نامه عمل هر شخصی جلوی صورت او باز می‌شود و شخص وقتی به نامه عمل خود می‌نگرد می‌بیند که همه اعمال ریزودرشت در آن درج شده است روز قیامت به حسابرسی همه اعمال پرداخته می‌شود و همه چیز شفاف به نمایش گذاشته می‌شود.

امام‌جمعه سمنان ضمن تبریک هفته بسیج با اشاره به جایگاه بسیج خاطرنشان کرد: امروز رزمایش اقتدار بسیجیان برگزار شد و از همه نیروهای بسیج برای برگزاری برنامه‌ها تشکر و قدردانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی ضمن اشاره به آیات قرآن افزود: آیه ۵۴ سوره مائده به خصوصیات اخلاقی بسیجی‌ها اشاره کرده است و خداوند می‌فرماید اگر کسانی از دین‌داری برگردند به‌زودی خداوند گروهی را می‌آورد و خداوند آن گروه را دوست دارند و این افراد نیز خداوند را دوست دارند.

امام‌جمعه سمنان خاطرنشان کرد: فروتنی نسبت به مؤمنین، تواضع و سرسختی در مقابل کافران از خصوصیات بسیجیان است به‌نحوی‌که بسیجی در شرایط سخت بحرانی کرونا و سیل همیشه در صحنه بودند.

مطیعی اظهار کرد: بسیجیان با سرسختی و مقاومت روش مبارزه با دشمن را می‌دانند و در مقابل دشمن نفوذناپذیرند و در هر جایی که به آنها نیاز است، حضوری فعال دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز داشت: افراد مؤمن چون به هدف خود ایمان دارند حتی اگر به آنها انتقاد شود از راه خود بر نمی‌گردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی افزود: بسیج فقط مختص به ایران نیست وقتی حضرت امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند تفکر ایشان جهانی بود و فرمودند باید بسیج را در شرق و غرب گسترش داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن اشاره به ضعف و جنایات رژیم اسرائیل، خاطرنشان کرد: هر روز در غزه دختران و پسران کشته می‌شوند به‌طوری که در جنایات اسرائیل بیش از ۶ هزار کودک فلسطینی به شهادت رسیده است و کشورهای عربی و سازمان ملل برای دفاع از مردم مظلوم غزه اقدامی انجام نداده است و برای جامعه بین‌الملل جای تأسف دارد.

امام‌جمعه سمنان در ادامه افزود: از دید کارشناسان آنچه موجب شد اسرائیل آتش‌بس را بپذیرد مقاومت ترکیبی نیروهای جهادی حماس در مقابل بمباران اسرائیل و همه مشکلات طاقت‌فرسا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی اظهار کرد: ما باید از غزه درس ایمان و وحدت را یاد بگیریم چرا که هیچ سلاح پیشرفته‌ای نمی‌تواند جلوی مقاومت آنها را بگیرد.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به هفتم آذرماه به نام روز نوآوری و فن‌آوری افزود: مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی تأکید دارند؛ اما این حمایت دارای شرایطی است هم باید تولید افزایش یابد و هم تولیدات دارای کیفیت باشد و باتوجه‌به سلایق مردم تولیدات داشته باشیم تا مردم از محصولات داخلی استقبال کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خاطرنشان کرد: در بحث قاچاق کالا باید از ورود کالاهای قاچاق جلوگیری شود و سرمایه‌گذاری توسط فعالان اقتصادی صورت گیرد.

وی با اشاره‌ به‌ نزدیک‌شدن ایام فاطمیه اول خاطرنشان کرد: در برگزاری مراسمات عزاداری فرهنگ‌شناسی مکتب حضرت زهرا (س) را در نظر بگیرید چرا که مکتب فاطمی یک تفکر و نظام تربیتی است؛ بنابراین در ایام فاطمیه اول و دوم علاوه بر عزاداری معرف مکتب حضرت زهرا (س) باشیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از