حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
معاون عمرانی استاندار سمنان خبر داد:

طرح‌های عمرانی در دولت سیزدهم شتاب گرفت

طرح‌های عمرانی در دولت سیزدهم شتاب گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اعتبار طرح‌های عمرانی اختصاص‌یافته در استان سمنان در دولت سیزدهم نسبت به دولت قبلی افزایش جشمگیری داشته است.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به واقعه شهادت آیت‌الله شهید رئیسی گفت: در آخرین روز اردیبهشت‌ماه، با انتشار خبر شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه دلمان سوخت و کل کشور مانند دوران شهید رجایی عزادار این شهیدان والا‌مقام شدند. 

وی در ادامه افزود: آیت‌الله رئیسی در شرایطی سخت، قوه مجریه را به دست گرفت و سخت تلاش کرد؛ رئیسی عزیز خستگی را خسته می‌کرد و با گفتمانی بلیغ و مجاهدتی وسیع، مفاهیم ولایت‌مداری، مردم‌داری، جاودانگی، خدمتگزاری، خود باروری، امید آفرینی، عزت ملی و مناعت نفس را پر معنا کرد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی ریل‌گذاری جدیدی را در خدمت‌گزاری به مردم در سطح کشور ایجاد کرد و اگر این ریل‌گذاری ادامه پیدا می‌کرد قطعاً تحولات بزرگی را در کشور شاهد بودیم. 

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: مصوبات دور اول سفر شهید رئیسی ۱۴۵ مصوبه عمرانی بود و برای ۴۶۷ پروژه اعتبارات عمرانی در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲۵۷ پروژه عمرانی به بهره‌برداری رسید و ۲۱۰ پروژه در حال انجام است. 

حمیدی همچنین تأکید کرد: در اولین سفر شهید جمهور کل اعتبارات عمرانی ۳۲۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که با پیگیری‌های انجام شده اعتبار عمرانی به میزان 3 هزار و 983 میلیارد تومان تخصیص یافت و ۱۲۲ درصد اعتبارات عمرانی اختصاص یافته در سفر نخست جذب و محقق شد.

وی ابراز کرد: استان سمنان رتبه نخست را در کشور برای جذب اعتبارات عمرانی کسب کرده‌ایم، ۱۲۲ درصد اعتبارات عمرانی تخصیص‌یافته سبب بهره‌برداری ۲۵۷ پروژه عمرانی است.

این مقام مسئول افزود: از جمله طرح‌های تکمیل شده مصوب دور نخست سفر شهید جمهور به استان سمنان مواردی از قبیل  پل شهرک صنعتی سمنان، قطعه نخست محور سمنان - فیروزکوه به طول ۱۰ کیلومتر، افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان میامی، طرح آبرسانی گرمسار، مرکز اورژانس، درمان سوختگی و سرطان بیمارستان کوثر سمنان و مرکز درمان سرطان بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود، تعریض محور عباس‌آباد - کاهک، است. 

حمیدی تصریح کرد : و همچنین موارد دیگری مانند تکمیل آمفی تئاتر دانشگاه سمنان، اصلاح پیچ دربند محور مهدیشهر- شهمیرزاد، ساخت ۱۸ زمین چمن مصنوعی، اخذ مجوز ماده ۲۳ برای خط انتقال سد فینسک و تکمیل مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان در سمنان از جمله طرح‌های تکمیل شده دور نخست سفر شهید رئیسی به استان سمنان است. 

وی ابراز کرد: حدوداً ۵۵۵ طرح نیمه‌تمام با اعتبار موردنیاز ۳۰۰ هزار میلیارد ریال در دور دوم سفر شهید جمهور به سمنان تصویب شد که از این تعداد ۲۳۰ طرح با اعتبار 92 هزار و 960 میلیارد ریال مصوب شد

بنا به گفته حمیدی  در دور دوم سفر دوم شهید جمهور ۵۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد ریال، ۱۰۳ طرح با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد با اعتبار ۳۵ هزار ریال و ۷۷ طرح با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۵۰ درصد با اعتبار ۴۵ هزار ریال تصویب شد. 

وی همچنین ابراز کرد: ۳۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش راه و شهرسازی، ۱۸هزار و 700 میلیارد ریال مربوط به وزارت نیرو، ۷۶۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش بهداشت و درمان و 6هزار و 550 میلیارد ریال مربوط به آموزش‌ و پرورش در دور دوم سفر شهید جمهور به این استان تصویب شد. 

حمیدی اظهار کرد: ساخت 59 هزار و 133 واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تعهد سمنان در دوره چهار ساله است که نزدیک به ۳۶ هزار واحد مربوط به شهر جدید ایوانکی است.

وی تأکید کرد: ۱۵ هزار و ۹۱۲ واحد مسکونی در بخش شهری و 4 هزار و ۵۴۷ خانه در بخش روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سمنان در حال ساخت است. 

وی در ادامه افزود: ۲۶ هزار و ۲۷۶ متقاضی واجد شرایط برای دریافت خانه در طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۸۴۹ نفر واریز وجه را انجام دادند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: کمبود زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و اجرای قانون جوانی جمعیت با تمهیدات اندیشیده شده در این استان وجود ندارد. 

حمیدی همچنین یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن در ۱۹ شهر سمنان در حال اجراست که از این تعداد در ۱۶ شهر ساخت خانه به‌صورت ویلایی یا دوطبقه در حال پیشرفت است و یک هزار و ۶۸۶ قطعه زمین نیز طبق قانون جوانی جمعیت به واجدان شرایط واگذار شد.

وی اظهار کرد: 3 هزار و 200 هکتار زمین برای واگذاری به مردم در استان سمنان شناسایی و تا کنون یک هزار و 570 هکتار به محدوده الحاق شد. 

حمیدی بیان کرد: میزان پرداختی به شهرداری‌های سمنان در سال ۱۴۰۰ در حدود ۲۶۷۰ میلیارد ریال بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ به یک هزار و 730 میلیارد ریال رسید و در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نیز 3 هزار و 300 میلیارد ریال پرداخت شد.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از