حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/14 شمسی | 2024/10/05 میلادی
رئیس اداره بازرسی صمت استان سمنان مطرح کرد:

عدم اصالت فاکتور، در صدر تخلفات واحدهای صنفی

عدم اصالت فاکتور، در صدر تخلفات واحدهای صنفی

رئیس اداره بازرسی صمت استان سمنان گفت: بیشترین تخلفات در بازرسی‌های انجام گرفته مربوط به مشکلات ارائه فاکتور خرید است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با فرارسیدن روزهای پایانی فصل پاییز به شب یلدای ایرانی نزدیک می‌شویم و شهروندان همانند سال‌های گذشته در تکاپوی خرید مایحتاج شب یلدای خود هستند.


این موضوع دغدغه مسئولین برای نظارت دقیق‌تر بر روند بازار را افزایش داده و شاهد هستیم بازرسین گروه‌های مختلف به طور کامل بازار را تحت‌نظر گرفته تا تخلفات به حداقل برسد.


رصد بازار این روزهای سمنان نشان می‌دهد خوشبختانه رده قیمت‌های آجیل، شیرینی و میوه شب یلدا در فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلف تقریباً یکسان است و باتوجه‌به نظرات جدی مسئولین اجازه جولان به متخلفان و گران‌فروشان داده نشده است.


روح‌الله حامدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در رابطه‌ با وضعیت بازرسی از واحدهای صنفی در سطح بازار شهر سمنان، گفت: اجرای طرح نظارت بر بازار شب یلدا از امروز در سطح استان با اعزام اکیپ‌های بازرسی کلید خورده است.


رئیس اداره بازرسی صمت استان سمنان در ادامه افزود: بازرسی هم به‌صورت مستقل و هم به‌صورت گشت مشترک با همکاری تعزیرات حکومتی، اتاق‌های اصناف و جهاد کشاورزی از وضعیت میوه و تره‌بار، آجیل و خشکبار متناسب با این روزها انجام می‌گیرد.


وی در مورد موارد مورد بازرسی از واحدهای صنفی، توضیح داد: مهم‌ترین مسئله در بازرسی‌های انجام شده درج قیمت بر روی محصولات، ارائه فاکتور خرید و بررسی کیفیت محصول است که می‌بایست فاکتور خرید اصالت داشته و دارای مشخصات کامل باشد.


وی همچنین تأکید کرد: به دلیل مبادی مختلف خرید کالا توسط واحدهای صنفی امکان اعلام نرخ ثابت وجود ندارد و تنها از طریق ارائه فاکتور خرید و محاسبه درصد سود مغازه‌داران، تخلف یا گران‌فروشی انجام شده محرز می‌شود.


بنا به گفته حامدی، خوشبختانه درج قیمت بر روی کالاها در اکثر واحدها انجام‌گرفته و تنها ارائه فاکتورها با کمی تخلف در سطح بازار وجود دارد که برخورد لازم با متخلفین انجام‌گرفته است.


این مقام مسئول در نهایت بیان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره ۱۲۴ شاسه وزارت صمت و یا شماره ۱۳۵ تعزیرات حکومتی تماس حاصل کنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از