حالت تاریک
  • جمعه, 1403/02/28 شمسی | 2024/05/17 میلادی
مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان خبر داد:

فعالیت ۳۱۲ معلم جهادی در استان سمنان

فعالیت ۳۱۲ معلم جهادی در استان سمنان

مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان گفت: ۳۱۲ معلم جهادی در گروه‌های جهادی مشاوره و آموزشی تربیتی در مناطق محروم خدمات ارائه می‌دهند.

محمد یعقوبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه معلمان، گفت: معلمان پایه‌ریزان تمدن نوین هستند و اگر انسان شایسته‌ای نباشد تمدنی ایجاد نخواهد شد. 

مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان با بیان اینکه خود معلم باید شأن خودش را حفظ کند، افزود: معلم موفق، هنگام تدریس نشاط روحی و آرامش خود را حفظ می‌کند تا دانش‌آموزان درس را با کمال آرامش و خاطر راحت جذب کنند.

یعقوبی همچنین تصریح کرد: دولت و مجموعه آموزش‌ و پرورش نیز باید با دررشد وضعیت معیشتی معلمان از نظر مالی جایگاه این قشر را بیش از پیش تقویت کند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ کانون بسیج فرهنگیان در استان، بیان کرد: در تمامی شهرستان‌ها و مناطق آموزش‌ و پرورش استان دارای رده کانون بسیج فرهنگیان هستیم. 

یعقوبی تصریح کرد: ۸ هزار معلم در استان مشغول به فعالیت‌اند که حدود ۷۰ درصد عضو بسیج فرهنگیان هستند.

 مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان، دیدار خانواده شهدا، دیدار با معلمان جهادی و اندیشه‌ورز شهرستان شاهرود، حضور سردار و فرماندار در کلیه مدارس استان اعم دولتی و غیردولتی، تجلیل از معلمان، عطرافشانی مزار شهدا از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد. 

وی همچنین تصریح کرد: ۱۶ اردیبهشت به مناسبت هفته معلم فرمانده سپاه استان جهت تجلیل و تبریک این هفته در آموزش‌وپرورش حضور پیدا خواهد کرد. 

به گفته مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان، جشنواره فرهنگی ورزشی برای اولین‌بار در سطح استانی در هفته معلم برگزار خواهد شد. 

یعقوبی با اشاره به اینکه ۵ هزار ۹۰۰ شهید فرهنگی در سطح کشور داریم، بیان کرد: استان سمنان ۱۲۴ شهید معلم و فرهنگی تقدیم انقلاب کرده است. 

وی افزود: یادواره شهدای فرهنگی در سطح شهرستان‌ها برگزار شده است که در مهرماه اجلاسیه شهدا نیز برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج فرهنگیان استان سمنان با اشاره به فعالیت معلمان جهادی در سطح استان گفت: ۳۱۲ معلم با توجه‌ به تخصصی که دارند به‌ صورت جهادی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

یعقوبی تصریح کرد: گروه جهادی مشاوره و گروه جهادی آموزشی در سطح استان فعالیت می‌کنند که با توجه‌ به نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مشاوره و حقوقی معلمان در استان بیان کرد: در این مرکز برای حفظ منزلت معلمان به صورت رایگان مشاوره حقوقی داده می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از