حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
فقط چند تکه استخوان برادرم را دیدم
برادر شهید سعید حسنان در گفتگو با مرآت:

فقط چند تکه استخوان برادرم را دیدم

برادر شهید سعید حسنان گفت: شهید سعید حسنان ۳۷ سال مفقودالاثر بود که پس از سال‌ها دوری به وطن بازگشت که فقط چند تکه استخوان از او برجای مانده بود.

محمدرضا حسنان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا با جان‌فشانی خود امنیت و آرامش را برای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.

برادر شهید سعید حسنان با اشاره به مدت‌زمان حضور شهید در جبهه‌های نبرد افزود: سعید کلاس سوم دبیرستان بود که تصمیم گرفت تا به جبهه‌ برود که به آرزویش رسید و به جبهه اعزام شد و حدود ۱۸ ماه در جبهه به نبرد پرداخت و ۶ ماه در غرب کشور برای مقابله با دشمنان حضور داشت.

وی با اشاره به ویژگی و صفات بارز شهید افزود: سعید نسبت به اعضای خانواده همیشه خوشحال‌ترین فرد بود و با تقوا و ایمانی که داشت همه او را دوست داشتند.

حسنان با اشاره به خاطره‌ای کوتاه از برادر شهیدش اظهار کرد: پدر و مادرم به‌دلیل اینکه سعید سن کمی داشت مخالف جبهه رفتنش بودند و او برای اینکه دل آن‌ها را به دست بیاورد در زمین‌های کشاورزی مردم سخت مشغول به کار شد.

این برادر شهید با اشاره به اینکه اولین شخصی بودم که خبر شهادت برادر را دریافت کردم، افزود: با توجه به اینکه در بنیاد شهید مشغول به کار بودم، مجبور شدم  خودم خبر شهادت برادرم را به خانواده اطلاع دهم.

وی با اشاره به اینکه سعید در عملیات بدر به شهادت رسید، تصریح کرد: شهید در سن ۱۹ سالگی در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در شرق دجله به فیض شهادت نائل آمد.

حسنان با بیان اینکه پیکر این شهید پس از ۳۷ سال مفقودالاثری در مهرماه ۱۴۰۰ تفحص شد، اظهار کرد: پس از سال‌ها دوری فقط چند تکه استخوان از برادرم را دیدم.

این برادر شهید همچنین تصریح کرد: پس از تشییع باشکوه از سوی مردم شهیدپرور سرخه پیکر شهید سعید حسنان در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد. 

وی با اشاره به پیامی از شهید برای ملت ایران افزود: همه مردم باید به برقراری امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر، حفظ حجاب و ادامه‌دادن راه شهدا اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از