حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

لزوم حفظ حرمت ماه رمضان مدنظر شهروندان باشد

لزوم حفظ حرمت ماه رمضان مدنظر شهروندان باشد

خطیب جمعه سمنان گفت: شهروندان اگر مصادیق روزه‌خواری را در شهر مشاهده می‌کنند، حتماً نسبت به تذکر لسانی اقدام کنند تا این منکر در سطح اجتماع عادی نشده و حرمت جامعه اسلامی نگه داشته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن گفت: فرصت مقارن شدن بهار طبیعت و بهار دل‌ها باید برای توجه به نعمت‌های الهی که در درون انسان است و همچنین توجه به رویش‌های طبیعت مورد بهره‌مندی قرار گیرد.

خطیب جمعه سمنان با بیان اینکه اکثر مردم دین‌مدار ایران اسلامی مراعات حرمت ماه مبارک رمضان را دارند، ابراز کرد: مسافران می‌بایست در این ماه از خوردن و آشامیدن در ملا عام پرهیز کرده و مسئولان نیز می‌بایست هتل‌ها و مکان‌هایی را برای مسافران در نظر بگیرند تا حرمت این ماه در منظر عمومی جامعه حفظ شده و روزه‌خواری صورت نگیرد.

مطیعی همچنین خاطرنشان کرد: شهروندان اگر مصادیق روزه‌خواری را در شهر مشاهده می‌کنند حتماً نسبت به تذکر لسانی اقدام کنند تا این منکر در سطح اجتماع عادی نشده و حرمت جامعه اسلامی نگه داشته شود و متأسفانه عده‌ای از بیگانگان در حال حاضر به دنبال حاشیه راندن امربه‌معروف هستند که باید در مقابل این افراد هوشمندانه عمل کرد.

وی با اشاره به سالروز وفات سید احمد خمینی فرزند امام راحل اذعان داشت: سید احمد خمینی همواره یار و یاور امام بود و در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت و در طول سال‌های بعد از رحلت امام خمینی (ره)  نیز مطیع امر مقام معظم رهبری بوده و مردم را نیز به حمایت و پشتیبانی از رهبری ترغیب می‌کرد.

خطیب جمعه سمنان با اشاره به 29 اسنفد ماه سالروز ملی شدن صنعت نفت اذعان داشت: این مهم با حمایت و پشتیبانی آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی رئیس وقت مجلس و همراهی مردم و برخی تشکل‌های سیاسی مانند فدائیان اسلام و جامه نخبگانی مانند مصدق انجام شد.

وی در نهایت با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه در دهم ماه رمضان بیان کرد: حضرت خدیجه در به ثمر نشاندن تلاش‌های پیامبر در مسیر اسلام نقش بسزایی داشت و باید خدمات این بانوی گران‌قدر الگوگیری شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از