حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/03/01 شمسی | 2024/05/21 میلادی
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان:

معلمان در تربیت نسل آینده نقش حساسی دارند

معلمان در تربیت نسل آینده نقش حساسی دارند

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان گفت: حساسیت شغل معلمی زیاد است و باید معلمان تمام تلاش خود را داشته باشند که نسلی فرهیخته تربیت کنند.

ابراهیم حیدری‌لقب در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به جایگاه معلمان در جامعه امروزی گفت: جایگاه والایی برای معلمی وجود دارد، همان‌طور که در دین ما اول معلم خداوند است و بعد پیامبران و ائمه اطهار  که رسالت معلمی را بر عهده دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان در ادامه افزود: معلمان وظیفه تعلیم‌ و تربیت فرزندانمان را بر عهده دارند که از مهم‌ترین رسالت معلمی است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر یک معلم فقط به آموزش بپردازد یا فقط به امر تربیت بپردازد کم‌کاری کرده است، اظهار کرد: جامعه‌ای موفق خواهد بود که معلمان خوب و توانمند داشته باشد؛ چون نسل آینده توسط این معلمان تربیت خواهند شد.

به گفته حیدری‌لقب، حساسیت شغل معلمی زیاد است و باید معلمان تمام تلاش خود را داشته باشند که نسلی فرهیخته تربیت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان، انتخاب بهترین روش تدریس و به‌کارگیری آن در کلاس درس، نحوه مدیریت کلاس و مدیریت رفتار دانش‌آموزان، ارتباط مؤثر با شاگردان و والدین آن‌ها، را تنها چند مورد از مهم‌ترین وظایف شغل معلمی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان سمنان در دو پردیس شهید رجایی ویژه برادران و الزهرا ویژه خواهران فعالیت می‌کند، گفت: حدود هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.

حیدری‌لقب به برخی از مشکلات این دانشگاه اشاره کرد و گفت: کمبود بودجه در این دانشگاه و کمبود امکانات رفاهی از مهم‌ترین مشکلات این دانشگاه است که با نگاه مسئولان باید مرتفع شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان را اولویت قرار دادند، اظهار کرد:دغدغه‌های ایشان درباره دانشگاه فرهنگیان، یک فرصت است که باید وزارت آموزش‌ و پرورش آن را مدنظر قرار دهد. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان سمنان خاطرنشان کرد: امیدواریم این دانشگاه افسران جنگ نرم مدنظر رهبری یعنی معلمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت‌کرده که بتوانند این نظام و انقلاب را برای آینده بیمه کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از