حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا در سمنان:

اعتراض پیشکسوتان به سامانه تجارت مدنظر قرار گیرد

اعتراض پیشکسوتان به سامانه تجارت مدنظر قرار گیرد

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر سمنان گفت:باتوجه‌به خاص بودن فروش طلا در کشور قانون‌گذار برای ثبت و ابلاغ قانون مختص به کسبه طلافروش‌ها می‌بایست نظر پیشکسوتان و صاحب‌نظران را دراین‌رابطه جویا شود.

احمد اخلاقی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، گفت: بر اساس شایعات مطرح شده توسط برخی افراد سودجو کسبه طلافروش می‌بایست ۲۵ درصد درآمد فروش طلای خود را  به‌عنوان مالیات پرداخت کنند که این موضوع از سوی دولت تکذیب شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت سمنان تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم طلافروشان باتوجه‌به سامانه مودیان باید اقدام کرده و با داشتن امکانات لازم نسبت به پرداخت صورت‌حساب الکترونیکی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به خاص بودن فروش طلا در کشور قانون‌گذار برای ثبت و ابلاغ قانون مختص به کسبه طلافروش‌ها می‌بایست نظر پیشکسوتان و صاحب‌نظران را دراین‌رابطه بپرسد تا در درازمدت بازار طلا دچار چالش نشود.

اخلاقی ضمن اشاره به عدم صداقت مسئولین در قانون‌گذاری خاطرنشان کرد: به دلیل صادق نبودن مسئولین کسبه طلافروش نسبت به موارد ابلاغی بی‌اعتماد هستند و برای هر برنامه مطرح شده از مسئولین ابهامات زیادی برای کسبه به وجود می‌آید.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت ضمن اشاره به مشکل کسبه طلافروش با سامانه جامع تجارت خاطرنشان کرد: کسبه سایر مشاغل مانند فروش لوازم‌یدکی خودرو تمام محصولات آنان داری شناسه است تا از قاچاق این‌گونه کالاها پیشگیری شود، اما برچسب‌گذاری یا درنظرگرفتن شناسه برای طلا مقدور نیست و کسبه طلافروش دچار مشکل خواهند شد.

اخلاقی در ادامه افزود: باتوجه‌به نوع خرید طلا با گرم‌های متفاوت توسط طلافروشان ثبت‌کردن طلاهای خریداری شده به تفکیک در سامانه جامع واقعاً مشکل‌ساز شده و طلافروشان نسبت به این موضوع معترض هستند.

وی تصریح کرد: قانون ارزش‌افزوده مصوب سال ۱۳۸۹ بازار طلافروشان را با مشکل مواجه کرده بود و پس از ۱۱ سال اعتراض کسبه در سال ۱۴۰۰ باتوجه‌به پروسه فروش یک‌سری محصولات در بین فروشنده و خریدار یک‌سری طلاها را از ارزش‌افزوده معاف کردند و قانون‌گذار برای تنظیم قانون به‌ویژه برای قشر کسبه باید نسبت به مشکلات آنان آگاهی داشته باشد تا بتواند باتوجه‌به تمام زوایا و درنظرگرفتن شرایط و مشکلات فروشنده و خریدار نسبت به وضع قانون اقدام کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر و ساعت اذعان داشت: گردش مالی طلافروشان برای دولت محرز است  و بدون هیچ مشکلی مسئولین می‌توانند میزان مالیات را ارزیابی کنند و کسبه طلافروش نسبت به پرداخت مالیات مشکلی ندارند.

اخلاقی تصریح کرد: بسیاری از طلافروشان ممکن است از تحصیلات عالیه برخوردار نبوده و برای انجام اقدامات سامانه مودیان دچار مشکل شوند؛ بنابراین مسئولین می‌بایست اجرای این قانون را به تعویق انداخته و برای رفع مشکلات اقدام کنند.


انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از