حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
فرمانده انتظامی استان سمنان خبر داد:

کشف انبار احتکار کالاهای اساسی در سمنان

کشف انبار احتکار کالاهای اساسی در سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان طی یک عملیات اطلاعاتی و منسجم موفق به کشف بیش از ۲۴۰ هزار قلم کالای خوراکی و بهداشتی در شهرک صنعتی سمنان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» به نقل از روابط‌عمومی نیروی انتظامی استان سمنان، سردار جلیل موقوفه‌ئی در تشریح جزئیات کشف احتکار کالاهای اساسی در سمنان گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با پدیده احتکار و قاچاق کالا با بهره‌گیری از منابع اطلاعاتی و اقدامات لازم پلیسی مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان از وجود مقادیر زیادی کالای خوراکی و بهداشتی که در انباری واقع در شهرک صنعتی سمنان احتکار شده بود، مطلع شدند. 

وی در ادامه افزود: مأموران با اشرافیت اطلاعاتی محل انبار را شناسایی و از صحت و سقم موضوع اطمینان حاصل کرده و سپس با هماهنگی قضائی، همراه با نمایندگان اداره صمت و تعزیرات حکومتی به انبار موردنظر اعزام و بازرسی‌های لازم را به عمل آوردند.

 این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازرسی دقیق از انبار ۲۴۳ هزار و ۹۷۶ قلم کالای خوراکی شامل روغن، شکر، انواع کنسرو، رب گوجه‌فرنگی و... و همچنین انواع مواد شوینده و بهداشتی به ارزش تقریبی ۲۳ میلیارد ریال که فاقد مجوزهای لازم و مدارک مثبت در خصوص ثبت در سامانه انبارها بود، کشف شد.

 فرمانده انتظامی استان از دستگیری یک متهم در این رابطه و معرفی وی به مرجع قانونی خبر داد و خاطرنشان کرد: اختلال در توزیع کالا و ثروت و معطل گذاشتن قدرت خرید مردم از آثار سوء احتکار به شمار می‌رود و از دیگر نتایج منفی آن می‌توان به تحت‌فشار قرارگرفتن اقشار مستضعف اشاره کرد، به همین علت مبارزه جدی با احتکار و قاچاق کالا جزو اولویت‌های اصلی پلیس بوده و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه دپو و یا قاچاق کالا و سوخت مراتب را به پلیس از طریق شماره ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از