حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
رئیس اداره ایمنی راهداری استان سمنان خبر داد:

توزیع ۵۰۰ کلاه ایمنی رایگان بین راکبان موتورسیکلت

توزیع ۵۰۰ کلاه ایمنی رایگان بین راکبان موتورسیکلت

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از توزیع بیش از ۵۰۰ کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت‌سوار در شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، مهدی رجایی‌فرد با اشاره به توزیع کلاه ایمنی بین راکبان موتورسیکلت گفت: در قالب طرح ارتقا ایمنی راکبان موتورسیکلت ۵۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران شهرستان‌های استان اهدا شد.

 وی از راکبین موتورسیکلت‌سوار به‌عنوان آسیب‌پذیرترین افراد در تصادفات رانندگی نام برد و اظهار کرد: باتوجه‌به تصادفات جرحی و فوتی بالا در بحث موتورسیکلت‌سواران، طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت هر سال در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع اقلام ایمنی بین آنان اجرا می‌شود.

 رجایی‌فرد اظهار کرد: استفاده‌نکردن از کلاه ایمنی در بیشتر تصادفات منجر به فوت شده و گاهی اوقات درمان آن هزینه‌های بسیار زیادی را برای خانواده‌ها به همراه دارد که فرهنگ‌سازی رانندگی ایمن و توزیع کلاه ایمنی و استفاده از آن می‌تواند از صدمات و خسارت تا حد زیادی جلوگیری کند.

 وی همچنین اضافه کرد: در راستای اجرای طرح ایمن‌سازی ادوات کشاورزی بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی با نصب شبرنگ آشکارسازی شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در پایان گفت: امیدواریم با اجرای چنین طرح‌هایی در آینده شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در این بخش باشیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از