حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/07 شمسی | 2024/09/28 میلادی
پسرانم را نذر انقلاب کردم
مادر شهیدان شحنه:

پسرانم را نذر انقلاب کردم

مادر شهیدان مجید و مسعود شحنه گفت: نذر کرده بودم که به نیت پنج‌تن همه پسرانم را در راه انقلاب فدا کنم.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، استان سمنان مهد شهداست، شهدایی که نامشان برای همیشه در تقویم این دیار نقش بسته و ماندگار شده است.

تعداد زیادی از خانواده‌های استان سمنان با تقدیم چندین شهید دِین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.

شهیدان مجید و مسعود شحنه دو برادر هستند که در نوجوانی علاقه زیادی برای رفتن به جبهه داشتند و با رضایت والدین خود راهی جبهه‌های نبرد شدند و پس از چند ماه حضور در عملیات‌ها مجید ۱۱ آبان‌ماه ۱۳۶۱ و مسعود ۵ تیرماه ۱۳۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

در همین خصوص؛ خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با مادر شهیدان «مجید و مسعود شحنه» به گفتگو نشست که در ادامه می‌خوانید.

خدیجه دهرویه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص فرزندان شهیدش گفت: خداوند به ما پنج پسر عطا کرد که در زمان جنگ تحمیلی نذر کردم که به نیت پنج‌تن همه پسرانم را در راه انقلاب فدا کنم که در همان زمان مجید و مسعود سومین و چهارمین فرزندانم بودند که راهی جبهه شدند و به آرزوی خود رسیدند.

مادر شهیدان شحنه در خصوص ویژگی‌های اخلاقی دو پسر شهیدش اظهار کرد: خدا از همان ابتدای تولد شهدا را برمی‌گزیند همان‌طور که از روزی که به دنیا می‌آیند تا وقتی که شهید شوند از نظر رفتاری حتی در خوردن و خوابیدن نیز با بقیه اهالی خانه فرق دارند.

وی در ادامه افزود: هر وقت پسرانم تصمیم داشتند به جبهه بروند من مخالفت نمی‌کردم و رضایت می‌دادم؛ اما پدرشان مخالف بود و راضی به رفتن آن‌ها نبود به همین علت هروقت می‌خواستند به جبهه بروند با من در میان می‌گذاشتند.

دهرویه در خصوص اعزام مجید نخستین فرزند شهیدش اظهار کرد: ۱۹ سال بیش‌تر نداشت که تصمیم به رفتن گرفت و قبل از رفتن شب‌ها به مناجات می‌پرداخت و رزوها گریه می‌کرد و زمانی‌که ازش پرسیدم گفت فقط بگذارید بروم. 

این مادر شهید با بیان اینکه مجید فقط سه‌بار به مدت ۶ ماه به جبهه رفت، اظهار کرد: آخرین باری که می‌خواست به جبهه برود لباس سفید خرید و عکس تازه انداخت و به من داد و گفت این آخرین‌بار است که می‌آیم و این عکسم را برای حجله‌ام استفاده‌ کنید و گریه نکنید، اگر خواستید گریه کنید به نیت حضرت علی‌اکبر (ع) باشد.

وی همچنین تصریح کرد: مجید در ماه محرم اعزام شد و در عملیات محرم شرکت کرد و همان‌طور که گفته بود در این عملیات به آرزویش رسید و به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

دهرویه با بیان اینکه مسعود بعد از شهادت برادرش حال و هوایش تغییر کرد، ابراز کرد: در ابتدا فکر می‌کردیم به علت وابستگی به برادرش دگرگون شده اما او هم هوای رفتن به جبهه را داشت.

 وی با اشاره به اینکه مسعود التماس و خواهش می‌کرد تا رضایت بدهم که به جبهه برود، بیان کرد: یک روز از بسیج تماس گرفتند که مسعود هر روز می‌آید که عازم جبهه شود، شما رضایت دارید و من هم گفتم من هیچ مخالفتی برای اعزامش به جبهه ندارم.

این مادر شهید با اشاره به اینکه این فرزندم در ۱۶ سالگی پس از سه ماه آموزش به جبهه رفت، عنوان کرد: 40 روز بیش‌تر از حضورش در جبهه نگذشته بود که با اصبات ترکش در سنگر به شهادت رسید.

وی همچنین تصریح کرد: وقتی خبر شهادتش را دادند فقط گفتم ساک فرزندم را بیاورید که وقتی ساکش را باز کردم وصیت‌نامه‌‌ای نوشته بود که پنج‌شنبه به سمنان می‌رسم که اجازه ندهید دفنم کنند باید روز جمعه خطبه‌های نماز جمعه را گوش دهم و سپس مرا به خاک بسپارید.

دهرویه ضمن تأکید به اینکه باید به پیام‌ها و وصیت شهدا توجه ویژه‌ای شود، اضافه کرد: توصیه شهدا پشتیبانی از ولایت‌فقیه و حفظ حجاب است که همواره باید به آن پایبند بود.

وی با بیان اینکه نام‌گذاری کوچه به نام یک شهید، احترام به ایثار و فداکاری شهدا است، اظهار کرد: کوچه‌ای در محله پیروزی سمنان به نام شهیدان شحنه است که کوچک‌ترین کار برای ماندگاری اسم و کار بزرگشان در اذهان مردم است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از