حالت تاریک
  • شنبه, 1403/07/14 شمسی | 2024/10/05 میلادی
افزایش مهارت شاغلان؛

۶۰ مرکز مهارت‌آموزی در صنایع سمنان ایجاد شد

۶۰ مرکز مهارت‌آموزی در صنایع سمنان ایجاد شد

۶۰ مرکز مهارت‌آموزی در صنایع استان سمنان ایجاد شد تا به افزایش مهارت شاغلان بخش صنعت کمک کنند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، ۶۰ مرکز مهارت‌آموزی با تلاش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان در صنایع این استان ایجاد شد تا به افزایش مهارت شاغلان بخش صنعت کمک کنند.

 تاکنون مجوز ایجاد ۵۸ مرکز جوار بین کارگاهی و دو مرکز جوار کارگاهی در صنایع استان سمنان توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان صادر شده است.

 صنایع می‌توانند مجوز ایجاد مراکز جوار بین کارگاهی را برای نیروهای کار زیرپوشش خود و مجوز ایجاد مراکز جوار کارگاهی را برای آموزش به نیروهای سایر شرکت‌ها بر اساس شرایط و ظرفیت‌های موجود از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان دریافت کنند.

 بیست و نهمین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار بین کارگاهی شهرستان سمنان در یک شرکت روغن‌کشی در این شهرستان آغاز به کارکرد.

 در راستای ارتقای مهارت نیروی کار شاغل و نیز تأمین نیروی کار ماهر موردنیاز صنعت استان، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار بین کارگاهی یک شرکت روغن‌کشی سمنان به‌عنوان بیست و نهمین مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار بین کارگاهی در شهرستان سمنان و پنجاه و هشتمین مرکز آموزش جوار بین کارگاهی در استان سمنان آغاز به کارکرد.

 در آیین افتتاح این مرکز، حاضران از خط تولید این شرکت روغن‌کشی بازدید کردند و گفته شد که با افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار بین کارگاهی در این شرکت، نیروهای کار شاغل در این شرکت، آموزش‌های مهارتی مبتنی بر شغل را مطابق با استانداردهای جهانی زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان فرا خواهند گرفت.

 برگزاری یک سمینار تخصصی در صنعت

 همچنین سمینار تخصصی کاربرد درایو (VFD) در صنعت ویژه مدرسان، دانشجویان و شاغلان در صنایع و استادکاران مهارتی گروه برق و الکترونیک با مشارکت شرکت دانش‌بنیان زیما در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران شاهرود برگزار شد.

 این سمینار آموزشی و کاربردی مختص کاربردهای خانگی و صنعتی به همراه آموزش تخصصی درایو با حضور گروه مجهز تخصصی شرکت دانش‌بنیان زیما به مدت یک روز و در دو نوبت صبح و عصر به‌صورت کارگاهی و عملی برگزار شد.

 عباسعلی جلالی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران شاهرود با بیان اینکه در این سمینار جمع زیادی از مدرسان مراکز جوار بین کارگاهی صنایع، مربیان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و اساتید دانشگاهی گروه برق و الکترونیک حضور داشتند، تصریح کرد: آموزش‌های ارائه‌شده در این دوره، راهنمای بسیار جامعی برای مربیان و اساتید این حرفه به‌منظور تربیت نیروی متخصص موردنیاز صنایع بوده است.

 شرکت دانش‌بنیان زیما در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با تولید سالانه بیش از ۳۰ هزار درایو هوشمند کنترل‌کننده دور الکتروموتور (VFD) در سال تنها صادرکننده درایو به بیش از ۱۳ کشور جهان است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از