حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان خبر داد:

آماده‌باش 18 اکیپ در طرح تشدید نظارت بهداشتی

آماده‌باش 18 اکیپ در طرح تشدید نظارت بهداشتی

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه محصولات خام دامی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروز 18 اکیپ نظارتی در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان سمنان، حمیدرضا حسینی  از آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه محصولات خام دامی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروز خبر داد و گفت:  با عنایت به در پیش رو بودن ایام تعطیلات نوروز و ایام ماه مبارک رمضان و با توجه به افزایش فعالیت واحدهای تحت پوشش و همچنین به‌منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، در راستای ارتقای سلامت و بهداشت مصرف‌کنندگان اجرا می‌شود.

بنا به گفته مدیرکل دامپزشکی استان سمنان این طرح از تاریخ ۱۹ اسفند سال جاری آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و کارشناسان دامپزشکی در دو نوبت صبح و بعدازظهر برای پیگیری امور و نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اذعان داشت: ۱۸ اکیپ نظارتی شامل ۹ اکیپ ثابت و ۹ اکیپ سیار به‌صورت روزانه با همکاری ۲۸ نفر از همکاران دامپزشکی استان شامل ۱۲ نفر دامپزشک و ۱۶ نفر کارشناس در دو شیفت صبح و بعدازظهر از کلیه مراکز عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی بازدید می‌کنند.

وی در پایان از شهروندان در خواست کرد که فرآورده‌های خام دامی موردنیاز خود مانند گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ و سایر محصولات را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان و یا به سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ گزارش کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از