حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
عضو شورای شهر سمنان:

زمینه نقش‌آفرینی رأی اولی‌ها را فراهم کنیم

زمینه نقش‌آفرینی رأی اولی‌ها را فراهم کنیم

عضو شورای شهر سمنان گفت: باید نشاط اجتماعی را برای رأی اولی‌ها فراهم کنیم و از زاویه دید و نگاه جدید آنان پاسخگو باشیم تا شاهد حضور همراه با شور و شعور تمام دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها در پای صندوق‌های رأی باشیم.

رضا صباغیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به حاکم بودن فضای انتخاباتی در سطح استان سمنان گفت: اعتماد بین مردم و مسئولین به‌عنوان کلیدواژه از اهمیت بالایی برخوردار است و در یک جامعه در صورتی مسیر پیشرفت و موفقیت طی خواهد شد که هر دو عامل حکومت و مردم در کنار هم حرکت کنند.

عضو شورای شهر سمنان تصریح کرد: حکومت و مردم همانند دو بال پرواز محسوب می‌شوند که هر دو بال به‌ویژه حضور مردم موجب پرواز و موفقیت کشور محسوب می‌شود و در هیچ شرایطی پرداختن به یک عامل حکومت و یا مردم به‌تنهایی موجب موفقیت و یا رفع مشکلات نخواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه ما همانند بسیاری از جوامع دیگر با مشکلات متعددی از جمله مشکلات اقتصادی و فرهنگی و... مواجه بوده است و دشمنان همواره به اقتضای عنوان دشمن بودن سعی کرده است با ضریب دادن مشکلات کشور را برای مردم چندبرابر جلوه دهد.

صباغیان درخصوص خصلت دشمنی دشمنان اظهار کرد: کار و هدف دشمن همین است که مشکلات را بزرگ‌نمایی کند تا بتواند با ایجاد یاس و ناامیدی جامعه را به سمت اهداف خودش متمایل سازد؛ اما در این میان وظیفه ما اتحاد و همدلی و یکپارچگی در برابر توطئه‌های دشمن است.

عضو شورای اسلامی شهر سمنان ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم سمنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه سال جاری تصریح کرد: اعتماد مردم به مسئولین موجب می‌شود تلاش و توطئه دشمن خنثی شود که نمونه بارز این اعتماد با حضور پرشور ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای تمام دنیا هویدا شد.

وی ابراز داشت: کشور ایران به‌واسطه اتفاقات متعدد سختی‌های بسیاری متحمل شده است؛ اما مطمئن هستیم که مردم صبور و با استقامت کشور به‌ویژه استان سمنان به‌عنوان پرچم‌دار اخلاق نسبت به دوره‌های قبل با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی برگ زرین دیگری را در تاریخ کشور به ارمغان خواهند آورد.

صباغیان خاطرنشان کرد: برای استمرار و تداوم اسلام، کشور مسیرهای پرپیچ و خمی را گذرانده است؛ اما در این مسیر ناهموار دستاوردهای چشمگیر و قابل تأملی را توانسته‌ایم به دست آوریم؛ بنابراین باید تلاش کنیم بر عکس تلاش‌ها و هجمه‌های دشمنان ملت ایران به‌ویژه نسل جوان این دستاوردها را ببینند.

عضو شورای شهر سمنان اظهار کرد: مردم ایران از احساسات پاکی برخوردار هستند و در تاریخ قبل و بعد از پیروزی انقلاب، در دوران هشت سال دفاع مقدس و برای حفظ امنیت کشور خون جوانان بسیاری ریخته شده است؛ بنابراین اگر مردم نسبت به مشکلات موجود نقدی دارند مسئولین می‌بایست پاسخی در شأن مردم ارائه دهند.

وی در رابطه ‌با تبیین افکار عمومی ابراز داشت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بارها به‌صورت مکرر به جهاد تبیین تأکید داشته‌اند چرا که اگر آگاه بخشی جامعه به‌درستی صورت نگیرد قطعاً از زاویه و نگاهی متفاوت مسائل موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت در نتیجه خروجی درست و مطلوبی نخواهد داشت.

صباغیان تصریح کرد: مسئولین در قبال پاسخگویی و تبیین افکار مردم باید پاسخگو باشند و در راستای جهاد تبیین می‌بایست اقدامات و قدم‌های بیشتری برداشته شود تا عرصه برای حضور و القای افکار دشمنان بر جامعه محدود شود.

عضو شورای شهر سمنان با اشاره به نقش رسانه‌ها جهت بیداری افکار جامعه اظهار کرد: در دنیای امروز جنگ نرم‌افزاری نسبت به جنگ سخت‌افزاری از قدرت فوق‌العاده‌ای برخوردار است؛ بنابراین اصحاب رسانه همانند سرباز می‌بایست در این عرصه حضوری چشمگیر داشته باشند.

وی ضمن اشاره به آگاهی نسل امروزی تصریح کرد: جوانان امروزی نسبت به مسائل و حساسیت‌های کشور مطلع هستند؛ بنابراین باید با درک‌کردن جوانان نشاط اجتماعی را برای رأی اولی‌ها فراهم کنیم و از زاویه دید و نگاه جدید آنان پاسخگو باشیم تا شاهد حضور همراه با شور و نشاط تمام دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها در پای صندوق‌های رأی باشیم.

صباغیان در رابطه‌ با میزان مشارکت مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۸ میزان مشارکت مردم کشور در انتخابات ۴۲ درصد بوده است که در این راستا مشارکت مردم استان سمنان ۴۸ درصد ثبت شده است؛ بنابراین مطمئن هستیم ملت ایران به‌ویژه مردم بااخلاق استان به‌ویژه شهر سمنان با رفاقت و همدلی نسبت به دوره‌های قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری حضوری حداکثری خواهند داشت.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از