حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خبر داد:

افزایش فضاهای آموزشی در سمنان

افزایش فضاهای آموزشی در سمنان

به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۱۵ هزار مترمربع فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی به مجموعه محیط‌های آموزشی و پرورشی استان سمنان افزوده می‌شود

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، ️ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان گفت: در ۶ماهه نخست امسال ۱۴ طرح با ۳۶ کلاس درس و زیربنایی افزون بر ۱۵ هزار مترمربع با اعتباری بیش از ۷۳ میلیارد تومان با همکاری خیران برای سال تحصیلی جدید آماده و تحویل آموزش‌وپرورش استان شده است و ۸۰ هزار مترمربع از فضای باز ۶۰ باب مدرسه استان سمنان در ۱۸ ماه گذشته آسفالت شده است.

 


 امیرحسین قزوینیان افزود: با مشارکت خیرین تکمیل و تحویل ۲۰ طرح با ۷۴ کلاس درس در ۶ماهه دوم امسال در دستور کار قرار دارد که این طرح‌ها با زیربنایی بین ۲۵ تا ۳۰ هزار مترمربع و با اعتباری افزون بر ۱۳۸ میلیارد تومان در حال برنامه‌ریزی برای احداث است.

 


 وی با اشاره به اینکه ۴۲ درصد اعتبارات هزینه شده در این طرح‌ها با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استان و کشور تامین شده است، افزود: جذب خیرین استان‌های دیگر و ایرانیان خارج از کشور نقش مهمی در شتاب‌دهی به تکمیل طرح‌ها داشته و در مجموع هم اکنون ۶۴۷ خیر مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی با اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان همکاری می‌کنند که از این تعداد؛ ۳۶۶ نفر از آقایان، ۱۴۳ نفر از بانوان و ۱۳۶ خیر حقوقی هستند.

 


 مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان تعهد خیران مدرسه‌ساز استان در نیمه اول امسال را ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۶۲ درصد از این تعهد در استان محقق و با تامین اعتبار آن طرح‌های مدرسه‌سازی به‌صورت مشارکتی در حال ساخت و تکمیل و تجهیز است.

 


 وی با بیان اینکه ۹۳ طرح آموزشی در استان سمنان با ۵۸۶ کلاس درس و زیربنای ۱۵۰ هزار مترمربع نیمه‌تمام است گفت: ساخت و تجهیز و تکمیل این طرح‌های نیمه‌تمام در مجموعه به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 


 قزوینیان سرانه ۶.۲ مترمربعی فضای آموزشی در استان سمنان را یادآور شد و گفت: در بین ۸ شهرستان استان سمنان سرانه فضای آموزشی در شهرستان سمنان ۴.۹ مترمربع و در شهرستان شاهرود ۵.۴ مترمربع است که پایین‌تر از میانگین استانی و تقریباً در شرایط بحرانی قرار دارد.

 


 به گفته وی در صورت مشارکت خیران و استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بخش خصوصی در مدرسه‌سازی، زمان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان سمنان به کمتر از سه سال کاهش خواهد یافت.

 

خبرگزاری صدا وسیما

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از