حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/31 شمسی | 2024/05/20 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خبر داد:

اهمال‌کاری برخی دستگاه‌ها در پرداخت خسارت سیل

اهمال‌کاری برخی دستگاه‌ها در پرداخت خسارت سیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: متأسفانه سازمان برنامه و بودجه هیچ همتی برای پرداخت خسارت سیل سال گذشته استان سمنان ندارد.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص اقدامات انجام‌ گرفته برای تأمین اعتبار خسارت سیل سال گذشته شهرستان میامی گفت: سازمان بحران کشور برآورد خسارت را تأیید کرده و این موضوع به سازمان برنامه ‌و بودجه انتقال داد شده است، اما متأسفانه سال‌هاست مطالبه مردم سمنان پرداخت نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در ادامه با بیان اینکه مطالبات مردم سمنان در حوزه تنش آبی نیز هنوز پرداخت نشده است، افزود: استان‌های دیگر خسارت سیل را  بر اساس مصوبات هیئت دولت  کم ‌و بیش دریافت می‌کنند؛ اما اعتبارت لازم در این حوزه به استان سمنان تعلق نگرفته است.

وی با بیان اینکه خسارت سیل کالپوش شامل دو بخش خسارت به زمین‌های کشاورزی و باغات و خسارت به منازل مسکونی است، ابراز کرد: در بخش کشاورزی پرداخت خسارت برعهده بیمه است و دولت در تلاش است بهره‌برداران به این سمت سوق داده شوند، اما در مورد پرداخت خسارات منازل مسکونی نیازمند حمایت بخش دولتی هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: امیدواریم با حمایت رسانه‌ای صدای مردم سمنان به گوش مسئولان رسیده و مطالبات آنها در حوزه خسارات سیل و تنش های آبی پرداخت شود.

گفتنی است خسارت سیل سال گذشته شهرستان میامی 4 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از