حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/02/13 شمسی | 2024/05/02 میلادی
رئیس‌جمهور در جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان:

کارگروه حمایت از واحدهای راکد راه‌اندازی می‌شود

کارگروه حمایت از واحدهای راکد راه‌اندازی می‌شود

رئیس‌جمهور در جشن احیای واحدهای راکد استان سمنان گفت: برای حمایت از واحدهای راکد که به تملک بانک‌ها درآمده‌اند کارگروهی تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، جشن احیای 201 واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در شرکت کاشی «هفت آسمان» سمنان برگزار شد.

کارگروه حمایت از واحدهای راکد شکیل می‌شود

رئیس‌جمهور در این مراسم با اشاره به احیای واحدهای راکد تولیدی در استان سمنان گفت: احیای واحدهای راکد گامی در جهت افزایش رونق اقتصادی و جهش تولید است و از این بابت خدا را شاکریم که به همت مسئولان استان سمنان این حجم از واحدهای راکد مجدد به چرخه تولید بازگشته است.

رئیسی در ادامه افزود: کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال و رشد تولید نتیجه احیای واحدهای راکد در استان سمنان است و نشان‌دهنده آن است که رشد تولید می‌تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی را باز کند.

وی همچنین ابراز کرد: برخی واحدها به دلیل تملک بانک‌ها دچار رکود شدند و این مسئله موجب شده است که از امر تولید باز بمانند که در این راستا از وزیر صنعت و معدن و تجارت درخواست کردیم که کارگروهی در این خصوص تشکیل دهد.

بنا به گفته رئیس‌جمهور، احیا کارخانه کاشی هفت‌آسمان بعد از 10 سال و راه‌اندازی سه خط تولید نماد یک تلاش ارزشمند است و امیدواریم که محصولات تجاری‌سازی شده هم در داخل و هم در مسیر صادرات موجب ارزش افزوده شود.

رئیسی تصریح کرد: تعاونی‌ها نقش بسزایی در تحقق شعار سال دارند و با امکانات و تمکنی که دارند به اقتصاد کشور کمک می‌کنند و یکی از جلوهای مهم مشارکت مردم میدان دادن به تعاونی‌ها است.

وی همچنین ابراز کرد: راهکار دیگر تحقق شعار سال میدان دادن به بخش خصوصی و سرمایه گذرای در این راستا است و باید در کنار مردم تمام دولتمردان و فعالان اقتصادی هم برای تحقق شعار سال گام بردارند تا با یک عزم همگانی شعار سال محقق شود.

بنا به گفته رئیس جمهور تحقق واقعی شعار سال یعنی جهش تولید نیازمند یک اقدام جهادی است؛ زیرا جهش به معنای پیشرفت در حد 1درصد نیست؛ بلکه عدد قابل‌توجهی مدنظر است.

رئیس‌جمهور همچنین ابراز کرد که همان‌طور که جوانان ما در میدان جهاد و مبارزه با رژیم صهیونیستی این‌گونه شجاعانه وارد عمل شدند، قطعاً در جهت تولید حداکثری نیز موفق خواهند شد.

بنا به گفته رئیسی برنامه دولت حمایت از کار و کارگران است و در این جهت ایجاد مسکن کارگری و احیای تعاونی‌ها مدنظر است.

 

8 هزار واحد راکد در کشور احیا شد

سید امیرحسین مدنی در ادامه این مراسم گفت: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است کارنامه موفق‌تری را در راستای حمایت از تولید ارائه کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در ادامه افزود: احیای 201 واحد راکد در استان سمنان موجب شد 4 هزار و 500 فرصت شغلی جدید در استان سمنان فراهم شود.

وی  خاطرنشان کرد: با احیای واحدهای راکد 10 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان مجدد در چرخه و مدار تولید قرار گرفت.

این مقام مسئول در نهایت اذعان کرد: با احیای بالغ بر 8 هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور، 195 هزار فرصت شغلی ایجاد و 250 همت سرمایه مردم احیا شد.

در حال بروز رسانی

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از