حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/06/26 شمسی | 2024/09/16 میلادی
فرماندار سمنان:

عده‌ای شکم سیر به دنبال القای ناامیدی هستند

عده‌ای شکم سیر به دنبال القای ناامیدی هستند

فرماندار سمنان گفت:عده‌ای شکم سیر به دنبال القای ناامیدی در بین مردم و تلاش برای نشان‌دادن سفره کوچک مردم هستند؛ اما تجربه ثابت کرده حضور و مشارکت در انتخابات مربوط به همین طبقه متوسط و پایین است.

محمد بهرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در تحلیل وضعیت مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: از نگاه بیرونی و کشورهای معاند شرکت در انتخابات محکوم است و آنها در حال تولید خوراک فکری مسموم برای کاهش مشارکت مردم و تضعیف عملکرد نظام هستند و قطعاً مسیر آنها دراین‌خصوص مشخص است.

فرماندار سمنان در ادامه افزود: اما از نگاه داخلی برخی مردم به دلیل ناراضی بودن از عملکرد مسئولین تمایل چندانی جهت مشارکت در انتخابات ندارند که باید رسانه‌ها جهت تنویر افکار عمومی و آگاهی‌بخشی به جامعه برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی قدم بردارند.

وی با بیان اینکه برخی مشکلات در کشور میراث گذشتگان است، ابراز کرد: قطعاً زمانی که در برهه‌ای پالایشگاه و نیروگاه ساخته نشده و تولید انبوه مسکن متوقف شود، در دوره‌های بعد در این نقاط کشور از لحاظ اقتصادی آسیب بپذیر شده و جبران ضعف‌ها زمان‌بر است.

بنا به گفته این مقام مسئول از سوی دیگر کشور در گیر تحریم است و اگرچه این موضوع سبب رشد اقتصاد مقاومتی می‌شود؛ اما در بسیاری از جهات هم سبب محدودشدن موتور پیشرفت کشور خواهد شد و برخی گرانی‌ها در کشور به این مسئله برمی‌گردد.

این مقام مسئول با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها افزود: موتور پیشرفت کشور در حال حرکت  و حال  اقتصاد نیز در حال خوب شدن است و بانک جهانی افزایش رشد اقتصادی را در کشور ما گواهی داده؛ اما متأسفانه رسانه‌ها آن طور که باید به این پیشرفت‌ها نمی‌پردازند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: عده‌ای شکم سیر به دنبال القای ناامیدی در بین مردم و تلاش برای نشان‌دادن سفره کوچک مردم هستند؛ اما تجربه ثابت کرده حضور و مشارکت در انتخابات مربوط به همین طبقه متوسط و پایین است.

فرماندار سمنان در پاسخ به سؤال خبرنگار مرآت مبنی بر دخالت نمایندگان این دور مجلس در امور مختلف و بی‌اعتمادی مردم نسبت به بدنه مجلس انقلابی نیز ابراز کرد: متأسفانه برخی عملکرد نمایندگان به توقعات مردمی بازمی‌گردد و درحالی‌که نماینده وظیفه تصمیم‌گیری در حد کلان جامعه را برعهده دارد اما مردم حوزه انتخابیه انتظار رفع مشکلات محلی را دارند وضع به همین شکل در می‌آید و زمینه دخالت نمایندگان در انتصابات و موارد جزئی ایجاد می‌شود.

این مقام مسئول در نهایت عنوان کرد که بنده به‌عنوان یک استراتژیست فرهنگی معضل کشور در بسیاری از زمینه مربوط به فرهنگ نادرست می‌دانم و اگر می‌خواهیم به پیشرفت برسیم باید ابتدا در زمینه فرهنگ‌سازی مناسب در حوزه‌های گوناگون اقدام کنیم.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از