حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/22 شمسی | 2024/09/12 میلادی
امام جمعه دامغان:

مساجد قلب تپنده جهان اسلام هستند

مساجد قلب تپنده جهان اسلام هستند

امام جمعه دامغان معتقد است: روز جهانی مسجد اساساً یک روز انقلابی است؛ زیرا سبب یادآوریِ اقدام جنایت‌کارانه رژیم‌ صهیونیستی و جسارت آن‌ها به قبله اول مسلمین است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به‌ روز جهانی مسجد گفت: مساجد قلب تپندهٔ جهان اسلام بوده و مهم‌ترین سرمایه مسلمانان و بهترین جایگاه برای پرورش انسان‌های وارسته است.

امام‌ جمعه دامغان در ادامه افزود: دشمنان اسلام در همه دوران تمام توان خود را به‌کار بستند تا به تخریب نقش و جایگاه مساجد بپردازند؛ زیرا به این واقعیت اذعان دارند که مساجد نقش محوری در ایجاد تحرک و پویایی جوامع اسلامی دارند.

وی بیان کرد: بسته‌شدن مرکز اسلامی هامبورگ و مسجد امام علی‌ (ع) به دست دولت آلمان از نمونه‌های بارز اسلام‌ستیزی و مقابله با مسجد و نقش روشنگری آن است.

رستمیان همچنین ادامه داد: اقدامات اسلام‌ستیزی توسط مدعیان حق و آزادی بیان صورت می‌گیرد؛ اما حقیقت اصلی این است که تأثیرگذاری مرکز اسلامی هامبورگ با تعطیل‌شدن نه‌تنها از بین نخواهد رفت، بلکه بیش‌تر نیز خواهد شد.

وی با اشاره به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) گفت: روز جهانی مسجد اساساً یک روز انقلابی است؛ زیرا سبب یادآوریِ اقدام خبیث و جنایت‌کارانه رژیم‌ صهیونیستی و جسارت آن‌ها به قبله اول مسلمین است، همچنین به‌آتش‌کشیدن مسجدالاقصی عمق دشمنی این رژیم کودک‌کش با اسلام و مقدسات مسلمانان جهان را اثبات کرد.

رستمیان عنوان کرد: بعد از جسارت رژیم غاصب نسبت به مسجدالاقصی بار دیگر در عملیات طوفان‌الاقصی که در سرزمین‌های اشغالی انجام شد، جنایات و کودک‌کشی‌های رژیم اشغالگر آزادگان جهان از هر دین و آئینی را بیدار و آگاه کرد.

وی بیان کرد: عملیات جنایت‌کارانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در هر زمانی سبب خروش و راهپیمایی میلیونی ملت مسلمان و آگاه ایران و جهان شده و همه مسلمانان و غیرمسلمانان را در دفاع از آرمان قدس و حقوق مظلومان کنار هم قرار می‌دهد.

رستمیان با اشاره به راهپیمایی‌ ملت‌های بیدار در پاسخ به اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: همه راهپیمایی‌هایی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، به‌نوعی تکمیل‌کننده راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی بوده؛ زیرا نهضت عاشورا در این راهپیمایی‌ها در جریان است.

بنا به گفته وی، امید است به فضل الهی در سایه تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، به‌زودی شاهد فروپاشی این رژیم نامشروع و آزادسازی قدس شریف و مسجدالاقصی باشیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از