حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه موقت سمنان:

عاشورا مکتب انسان‌سازی است

عاشورا مکتب انسان‌سازی است

امام جمعه موقت سمنان گفت: قیام امام حسین (ع) الگویی بی‌نظیر برای تمام بشریت و مکتب انسان‌سازی است و وابسته به یک فکر و جریان خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی قدس‌پور در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان ویژگی‌های شهید جمهور و همراهانشان گفت: ساده‌زیستی، صداقت، مردمی‌بودن و تشنه خدمت بودن از شاخصه‌های این شهدا بود و آن‌ها عیار خدمت را در هر جایگاهی تغییر دادند. 

وی در ادامه افزود: یکی از ارزشمندترین اقداماتی که می‌توان انجام داد، زنده نگه‌داشتن یاد و ادامه‌دادن راه این شهدای والامقام است.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: ماه محرم ماه غم و اندوه دوستداران اهل‌بیت است، محرم یک مکتب انسان‌سازی برای اهل یقین است و یکی از نکات بسیار مهم در عاشورا بحث نسیان و فراموشی‌هاست، زمانی که پیامبر مبعوث شدند مردم در بدترین وضعیت زندگی می‌کردند، رفاه و شرایط مطلوب برای آن‌ها وجود نداشت. 

قدس پور بیان کرد: با مبعوث‌شدن پیامبر شرایط زندگی مردم آن زمان دستخوش تغییرات شد، اما همین مردم بعد از پیامبر دچار فراموشی شدند، پابه‌رکاب عمر ابن سعد گذاشته و نوه پیامبر، سیدالشهداء را به قتل رساندند. 

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به مشارکت در انتخابات گفت: در بحث انتخابات مردم کشورمان علی‌رغم تمام مشکلات و گرفتاری‌ها، زمانی که نماینده ولی‌الله فرمودند همه در انتخابات شرکت کنند و تأکید داشتند بر مشارکت حداکثری، مردم ندای رهبری را لبیک گفتند و پای صندوق‌های رأی آمدند و باعث مأیوس شدن دشمنان شدند

خطیب جمعه سمنان خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور منتخب اکنون در ابتدای یک مسیر چهار‌ساله قرار گرفته است و همه مردم انتظاراتی از وی دارند.

بنا به گفته قدس‌پور؛ رئیس‌جمهور منتخب در مناظرات و سخنرانی‌های بعد از انتخابات نشان داد که صادقانه با مردم برخورد می‌کند، فلذا اگر اهل تدیّن باشند و در چهارچوب اجرای منویات مقام معظم رهبری گام بردارد  به امور ریاست‌جمهوری به نحوه احسن رسیدگی می‌شود. 

قدس‌پور تأکید کرد: از دولت چهاردهم انتظار می‌رود از تمام نیروهای متخصص، مجرب، مخلص و انقلابی استفاده کند تا بتواند قدم در راه توسعه و پیشرفت بگذارد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از