حالت تاریک
  • شنبه, 1405/04/06 شمسی | 2026/06/27 میلادی
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن مرآت نیوز هستید؟
اولویت دانشگاه، آرامش بیماران و کارکنان است
مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

اولویت دانشگاه، آرامش بیماران و کارکنان است

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به پیگیری مستمر روند تقویت زیرساخت‌های تأسیساتی مراکز درمانی گفت: حفظ آرامش بیماران، همراهان و کارکنان و استمرار ارائه خدمات درمانی مطلوب، مهم‌ترین اولویت دانشگاه است.

کارن یحیایی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در خصوص برخی دغدغه‌های مطرح‌شده درباره وضعیت سیستم‌های سرمایشی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار کرد: زیرساخت‌های تأسیساتی، سرمایشی و گرمایشی مراکز درمانی، آموزشی و رفاهی دانشگاه طی سال‌های متمادی و در اثر فرسودگی طبیعی تجهیزات، افزایش حجم خدمات و توسعه نیازهای عملیاتی، نیازمند نگهداری، بهسازی و نوسازی مستمر هستند.

وی با بیان اینکه این موضوع در مجموعه‌های بزرگ خدماتی امری طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است، افزود: در دوره‌های مختلف مدیریتی، متناسب با امکانات، شرایط و ظرفیت‌های موجود، اقدامات ارزشمندی برای حفظ و استمرار خدمت‌رسانی انجام شده و مدیریت فعلی دانشگاه نیز در ادامه همین مسیر، ارتقاء و تقویت زیرساخت‌ها را به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی دنبال می‌کند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای پایداری خدمات درمانی گفت: به‌صورت مستمر و حداقل ماهانه حدود یک میلیارد تومان اعتبار صرف نگهداری، تعمیر و پشتیبانی زیرساخت‌های تأسیساتی دانشگاه می‌شود تا خدمات در مراکز درمانی، آموزشی و رفاهی با کمترین اختلال ادامه یابد.

یحیایی ادامه داد: با وجود شرایط خاص کشور، محدودیت‌های جدی منابع و فشارهای ناشی از شرایط اخیر، طی دوره مدیریت فعلی میلیاردها تومان در تمامی مراکز تابعه دانشگاه در سطح استان برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های سرمایشی و گرمایشی، تأمین و ارتقاء دیزل‌ژنراتورها، تأمین تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای، تقویت ناوگان آمبولانس‌های بیمارستانی و پیش‌بیمارستانی و سایر نیازهای زیرساختی و راهبردی هزینه و سرمایه‌گذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه این مسیر همچنان ادامه دارد، بیان کرد: تقویت نظام پایش، نگهداری پیشگیرانه و بازسازی تأسیسات در مراکز درمانی، خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته تا ضمن کاهش اختلالات احتمالی، پایداری بیشتری در ارائه خدمات ایجاد شود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درباره برخی فضاها و مراکز جدید نیز گفت: بخشی از فضاها و مراکز جدید همچنان در مرحله تکمیل و تحویل نهایی قرار دارند و با نهایی شدن فرآیند تحویل و بهره‌برداری کامل، امکان فعال‌سازی همه ظرفیت‌های طراحی‌شده و استفاده حداکثری از توان زیرساختی پیش‌بینی‌شده فراهم خواهد شد.

یحیایی با اشاره به گستردگی مراکز تحت پوشش دانشگاه و قدمت برخی زیرساخت‌ها تصریح کرد: در مجموعه‌ای با این وسعت و همچنین در فرآیند توسعه و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید، امکان بروز برخی اختلالات مقطعی وجود دارد؛ با این حال دانشگاه ضمن پذیرش مسئولیت در حوزه خدمت‌رسانی، با تمام توان فنی و اجرایی در مسیر رفع مشکلات و ارتقای کیفیت خدمات گام برمی‌دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حفظ آرامش بیماران، همراهان و کارکنان و استمرار ارائه خدمات درمانی مطلوب، مهم‌ترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است و روند بهسازی، تکمیل و توسعه زیرساخت‌ها با جدیت و نگاه آینده‌نگر ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!