حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
دبی اصلی‌ترین منبع آب دامغان کاهش یافت
مدیر آب و فاضلاب شهرستان دامغان:

دبی اصلی‌ترین منبع آب دامغان کاهش یافت

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دامغان با اشاره به کاهش دبی اصلی‌ترین منبع آب شرب، گفت: این چاه در فاصله ٣۵ کیلومتری از دامغان قرار دارد که عملیات رسوب‌برداری چاه در حال اجرا است.

بهروز زارع وامرزانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»،  با اشاره به کاهش آبگیری چاه‌های آب شرب شهرستان دامغان گفت: کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، مشکلات فنی و مشکل طاقه چاه در کاهش آبگیری این شهرستان دخیل است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان دامغان با بیان اینکه فناوری و تکنولوژی در حوزه‌ آبی رشد داشته‌ و از تحولات عقب نمانده است، اظهار کرد: در گذشته‌های دور جهت تشخیص مشکلات شبکه‌های فاضلاب و چاه‌های آب نیازمند ورود کارشناس به درون شبکه آب‌رسانی و استفاده از تجهیزات پیشرفته بود، اما امروزه با روش ویدئومتری خیلی راحت می‌توان مشکل را تشخیص داد. 

وی با اشاره به علم ویدئومتری به‌عنوان یکی از روش‌های مطمئن و مقرون به صرفه جهت بازبینی و بررسی علت کاهش دبی چاه آب افزود: در این روش امکان مشاهده تصاویر با وضوح و شفافیت زیاد فراهم است، که در نهایت منجر به شناسایی دقیق‌تر مشکل چاه‌های آب می‌شود. 

زارع وامرزانی تصریح کرد: هر سال شرکت آب و فاضلاب استان سمنان چاه‌هایی که کاهش دبی دارند، بررسی می‌کند که این مشکلات نیز در آب و فاضلاب شهرستان دامغان شناسایی و رفع می‌شود.

وی با اشاره به کاهش دبی یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین آب شرب شهر دامغان بیان کرد: این چاه در فاصله ٣۵ کیلومتری از دامغان قرار دارد و جزو خط انتقال قنبر بلاغ به حساب می‌آید که مطالعات و استفاده از داده‌های حاصل از ویدئومتری نشان داد این منبع قابلیت اصلاح و بازسازی را دارد. 

این مقام مسئول در ادامه افزود: عملیات رسوب‌برداری چاه در حال اجرا است و هر مرحله با توجه به تحلیل داده‌ها عملیات مورد نیاز بعدی مشخص می‌شود که امیدواریم با انجام این عملیات‌ها و برداشتن گام مؤثر در مسیر پیش‌ رو، دوباره به دبی پروانه بهره‌برداری چاه نزدیک شویم و با استحصال آن شرایط پایداری آب شرب شهرستان دامغان را تضمین کنیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از