حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
دفاع مقدس مملو از امدادهای غیبی بود
رزمنده دوران دفاع مقدس:

دفاع مقدس مملو از امدادهای غیبی بود

رزمنده دفاع مقدس معتقد است که تحقق وعده‌های الهی در دفاع مقدس سبب پیروزی رزمندگان شد.

اسماعیل ادهم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا با اشاره به ورودش به جبهه گفت: اولین‌بار در سال ۱۳۶۰ در سن ۱۵ سالگی توفیق حضور در جبهه را داشتم.

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به بخشی از خاطرات خود در زمان اعزام به جبهه‌های نبرد افزود: بعد از شروع جنگ و عضویت در بسیج فکر رفتن به جبهه به سرم افتاد؛ اما به‌خاطر سن کم حاضر به اعزامم نشدند.

وی همچنین تصریح کرد: دفعات زیادی سعی کردم پدر، مادر و فرمانده سپاه را برای رفتن به جبهه راضی کنم اما نشد تا اینکه روزهای اول آبان‌ماه زمزمه اعزامی بزرگ در کشور به راه افتاد.

ادهم در خصوص مصمم بودنش برای رفتن به جبهه، اظهار کرد: تصمیم گرفته بودم که هرطورشده به جبهه بروم که پدرم به‌خاطر داشتن سن کمم به‌شدت مخالف بود به‌ هرحال به هر قیمتی بود رضایت پدر را گرفته و عازم جبهه شدم.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به عنایت خداوند در جبهه‌ها اظهار کرد: تمام دوران دفاع مقدس تابلو عنایات الهی بود که رزمندگان توانستند با نقش‌آفرینی به پیروزی برسند. 

وی در ادامه افزود: استکبار حامی حزب بعث بود و رزمندگان ایرانی از کم‌ترین امکانات محروم بودند؛ اما عنایات الهی و دست قدرتمند خدا بالای سر ملت ایران بود.

ادهم با اشاره به حضورش در عملیات‌های متفاوت در هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: در اولین عملیات که مطلع‌الفجر نام داشت حضور یافتم که این عملیات در منطقه گیلان‌غرب و سرپل ذهاب اتفاق افتاد و در دو اعزام در خطوط پدافندی کردستان و پاسگاه زید حضور پیدا کردم و در عملیات والفجر ۵ نیز مجروح شدم.

وی با اشاره به نقش رزمندگان شهرستان سرخه در جریان جنگ هشت‌ساله بیان کرد: میزان حضور رزمندگان سرخه در جبهه واقعاً چشمگیر بوده که باید مورد توجه قرار گیرد، تقریباً ۱۰ درصد جمعیت شهرستان در جبهه حضور داشته‌اند که این نسبت در کشور حدود ۳ درصد است.

انتهای خبر/

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از